Wyniki Sony za III kwartał 2015 roku

Sony zaprezentowało najnowsze wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. Po raz kolejny głównym motorem napędowym sprzedaży i kreatorem zysków korporacji są dywizje odpowiedzialne za PlayStation i sensory obrazu. Na drugim biegunie sektor mobilny, który notuje dalsze spadki.

Sony wypracowało w zakończonym kwartale 280 milionów dolarów zysku netto z 15.8 miliardów dolarów przychodu (0.5% mniej niż rok wcześniej). Zysk operacyjny wyniósł natomiast 733 miliony dolarów. Normą staje się już, że największy pożytek Japończycy mają z dywizji, w skład której wchodzą czujniki obrazu – 16-procentowy wzrost zysków do 272 milionów dolarów, przy sprzedaży równej 2.2 miliarda dolarów. Ostatnio dowiedzieliśmy się też, że Sony planuje jeszcze bardziej rozwinąć ten biznes, przejmując sektor półprzewodników Toshiby. Sektor Imaging Products & Solutions, skupiający się m.in. na aparatach cyfrowych przyniósł z kolei 4.1-procentowy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na 215 milionów zysku operacyjnego. Równie optymistycznie prezentują się wyniki działów gier i usług sieciowych, który zanotował o 16.5% lepszą sprzedaż w porównaniu z drugim kwartałem 2015 roku, zarabiając 199 milionów dolarów z 3 miliardów dolarów przychodu. W ostatnich trzech miesiącach do sklepów trafiło też 4 miliony konsol PlayStation 4, a od listopada 2013 roku łączna sprzedaż wynosi już prawie 30 milionów egzemplarzy. Sony Mobile Communications zaliczyło natomiast kolejny słaby kwartał, sprzedając o 15.2% mniej smartfonów niż rok temu. Przełożyło się to na stratę w wysokości 172 milionów dolarów z 2.33 miliarda dolarów dochodu. Widać więc, że na większe efekty wprowadzonej w życie restrukturyzacji i odchudzenia portfolio produktów będziemy musieli jeszcze poczekać.

Źródło: Sony

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
33.33%
2 głosy
33.33%
2 głosy
16.67%
1 głosy
16.67%
1 głosy

Autor: Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze

Don't miss out!

Stay groovy and sign up for our newsletter, free gems of information, and only 2 calories.

Top