Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki T-Mobile Polska w I kwartale 2016 roku

W pierwszym kwartale 2016 roku T-Mobile Polska zwiększył przychody całkowite o 2.9%. W tym samym okresie wzrosła liczba użytkowników mobilnego Internetu, a w bazie operatora było łącznie niemal 12 milionów kart SIM.

Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w pierwszym kwartale bieżącego roku 1.648 miliarda złotych – jest to o 2.9% większy wynik niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. EBITDA Spółki wyniosła 522 miliony złotych, a marża EBITDA osiągnęła poziom 31.7%. T-Mobile zwiększył średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy o 7 złotych w porównaniu do poprzedniego roku. W segmencie abonamentowym w pierwszym kwartale wskaźnik ARPU wynosił 46 złotych, a w segmencie usług przedpłaconych 11 złotych. Wyraźna poprawa ARPU jest związana z wybieraniem przez abonentów kontraktów o wyższej wartości, większą konsumpcją danych oraz zmniejszeniem bazy kart SIM po wprowadzeniu nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności. T-Mobile po pierwszym kwartale 2016 roku obsługiwał bazę 11.821 miliona kart SIM – 6.518 miliona w segmencie usług abonamentowych oraz 5.303 miliona w usługach przedpłaconych. W stosunku do poprzedniego kwartału baza kart SIM zmniejszyła się o 235 tysięcy. Dzięki pozyskaniu nowych zasobów częstotliwości z zakresu 800 MHz oraz 2600 MHz T-Mobile zwiększył zasięg usług oferowanych w technologii LTE do ponad 90% populacji oraz blisko 60% powierzchni kraju. W wyniku prowadzonych działań promocyjnych oraz zwiększeniu zasięgu LTE blisko dwukrotnie wzrosła liczba danych konsumowanych przez klientów T-Mobile w porównaniu do ubiegłego roku. W samej sieci LTE ruch ten był wyższe o 430%.

Expert image

Pod wieloma względami pierwszy kwartał był dla T-Mobile jednym z lepszych. Rosły przychody całkowite oraz zasięg LTE. W pierwszym kwartale postawiliśmy na promowanie jakości naszej sieci i co za tym idzie mobilnego dostępu do Internetu. Nasi klienci usług na kartę otrzymali bezpłatnie 10 GB po doładowaniu, a abonenci promocję, jakiej jeszcze w Polsce nie było – 1 TB i to zupełnie bezpłatnie. Na nowych użytkowników w naszych sklepach czekała oferta Internetu mobilnego z 50% upustem na abonament”. Wyzwaniem dla T-Mobile pozostaje rynek tych konsumentów, którzy przenoszą numery, w tym przypadku zamierzamy poprawić nasz bilans w tym roku.” – podsumował Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.

Źródło: T-Mobile

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button