Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki T-Mobile Polska w III kwartale 2015 roku

W trzecim kwartale bieżącego roku, T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.

Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1.638 miliarda złotych i były o 1.1% wyższe w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Natomiast względem drugiego kwartału 2015 roku, były wyższe o 4.1%. Przychody z usług mobilnych spółki wyniosły 1.528 miliarda złotych i były wyższe w porównaniu do ubiegłego kwartału o 4.4%. Pozostałe przychody firmy, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT, wyniosły 110 milionów złotych. W trzecim kwartale tego roku T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku. W okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku, EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 milionów złotych i była wyższa o 10.4% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 42.1% i była wyższa o 3.6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2014 roku. Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł natomiast 47 złotych i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału tego roku o 4.4%. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było wyższe o 16.7% w zestawieniu z poprzednim kwartałem. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 złote. Na dzień 30 września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwał bazę 15.696 miliona klientów. Spółka posiadała 9.056 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6.640 miliona klientów w sektorze usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1.1%. W październiku T-Mobile Polska rozpoczął wprowadzanie nowego podejścia do komunikacji z klientami od uruchomienia nowego standardu obsługi małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej zniesiona została też opłata za sprawdzenie stanu konta dla klientów usług na kartę. Jednocześnie wprowadzono ułatwienie dla klientów w postaci elektronicznej gwarancji, która upraszcza proces zgłoszenia problemów technicznych związanych z kupionym urządzeniem. Jeszcze w tym miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne zmiany dla klientów.

Źródło: T-Mobile

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button