Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wzrost popularności mobilnego oglądania wideo

Ericsson przedstawił kolejny raport 'ConsumerLab TV & Media Report’, opisując gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1.5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych – aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Nie oznacza to jednak utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo:

  • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85% (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14%.
  • 40% odbiorców jest 'wysoce zainteresowanych’ mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo.
  • W USA 20% materiałów oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udostępniane przez serwisy typu Netflix, Hulu czy Amazon Prime.

Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44% konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego w zwykłej, linearnej telewizji, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu do ubiegłego roku (36%). Z drugiej strony, Amerykanie spędzają o 45% więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.Paradoksalnie, 63% odbiorców uważa, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51% stwierdza to samo o telewizji linearnej. Sugeruje to, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny niż w przypadku tradycyjnej telewizji, odbiorcy uważają to za mniej frustrujące, gdyż w rezultacie łączy się to z obietnicą znalezienia zawsze dostępnej, interesującej treści.Łączny czas oglądania zawartości na żądanie (strumieniowane seriale, filmy i inne programy) wzrósł od 2010 roku aż o 50%. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD mogą też świadczyć następujące wskaźniki:

  • Konsumenci wciąż chętniej angażują się w maratony serialowe (binge watching) – 37% ankietowanych co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie.
  • Wydatki konsumentów na VOD w USA zwiększyły się o ponad 60% (z 13 do 20 dolarów miesięcznie) w stosunku do roku 2012.
  • 40% respondentów codziennie korzysta z YouTube. Aż 10% pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.

Źródło: Ericsson

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button