YouTube zdominował telewizję mobilną
Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały dostępne na żądanie (VOD) przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30 procent. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD. Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na swój smartfon.
Od 2012 roku zanotowano 71 procentowy wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na swoich telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy, stworzone przez inne osoby. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Użytkownicy Netflixa w Stanach Zjednoczonych spędzają miesięcznie średnio 588 minut oglądając materiały wideo na tablecie, a na smartfonie ponad dwukrotnie mniej (252 minuty). YouTube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami, jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report odnotowano, że YouTube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano z kolei, że już prawie 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w tym serwisie przez ponad trzy godziny dziennie. Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na domowym telewizorze do treści oferowanych przez YouTube i inne serwisy UGC. Na tych platformach najszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści. Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. „binge watching”, czyli maratony telewizyjne – oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali i programów TV pod rząd. Staje się to dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisów VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 87 procent subskrybentów tych serwisów urządzanie takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.
Źródło: Ericsson