Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Z bankowości mobilnej korzysta około 5 milionów Polaków

W trzecim kwartale 2015 roku ponad 30 milionów klientów miało dostęp do bankowości internetowej. W stosunku do tego samego okresu rok wcześniej jest to wzrost aż o 24.3%. Szybko przybywa też użytkowników bankowości mobilnej, których aktualnie jest prawie 5 milionów.

Do systematycznie rosnącego zainteresowania rozwiązaniami bankowości mobilnej przyczynia się przede wszystkim stale rosnąca liczba smartfonów i tabletów na rynku oraz rozwój nowoczesnych technologii mobilnych i dostępu do Internetu wśród polskiego społeczeństwa. Jak podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający Departamentu Bankowości Elektronicznej Pekao SA, obecne tempo przyrostu liczby klientów mobilnych jest nieporównywalnie większego od tego, w jakim kilkanaście lat temu rozwijała się bankowość internetowa. Według danych Związku Banków Polskich, liczba klientów mających dostęp do bankowości internetowej w trzecim kwartale 2015 roku przekroczyła 30 milionów. To o ponad 24% więcej rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników także rosła dwucyfrowo i wyniosła ponad 14.6 milionów. Oprócz osób indywidualnych, dostęp do bankowości elektronicznej miało blisko 2.18 milionów firm. Wśród najpopularniejszych rozwiązań w obszarze technologii mobilnych znajdują się przede wszystkim aplikacje. Banki oferują klientom także możliwość realizacji płatności z użyciem smartfona czy tabletu. Bank Pekao SA udostępnił klientom nową aplikację Pekao24 na tablety, będącą odpowiedzią na rosnącą liczbę osób poszukujących tego typu rozwiązania. Przez aplikację można robić najczęściej wykonywane operacje dostępne w systemie internetowym, a także lepiej zarządzać domowym budżetem, np. prowadząc analizę wydatków i wpływów. „Z perspektywy klientów ważna jest wygoda korzystania z proponowanych przez banki usług mobilnych. Ta wygoda w codziennym użytkowaniu bierze, moim zdaniem, górę nad wszystkimi innymi elementami. Chodzi o propozycję takich rozwiązań, które budują pozytywne doświadczenie i powodują, że klienci chętniej korzystają z dostępu do swojego konta za pomocą urządzeń mobilnych.” – stwierdza Bartłomiej Nocoń.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button