Zamiana miejsc w 2017 roku: najcenniejsze marki według Brand Finance
Raport opracowany przez The Brand Finance Group wskazuje marki o największej wartości na globalnym rynku. To nie Coca-Cola dominuje w rankingu. Czołowe miejsca należą do korporacji technologicznych.
Cenny jak Google
W pierwszej dziesiątce zestawienia dominują firmy amerykańskie. Zeszłoroczny zdobywca pierwszego miejsca, Apple, musiał ustąpić przed rosnącą wartością Google’a. W pierwszej trójce znalazł się też Amazon. Czwarte i siódme miejsce zestawienia przypadło amerykańskim firmom telekomunikacyjnym: AT&T oraz Verizonowi. Wciąż wysoką, piątą pozycję, zajmuje Microsoft. Szóste miejsce przypadło południowokoreańskiej grupie zrzeszającej wszystkie firmy Samsunga. Na ósmym miejscu: amerykańska sieć sklepów Walmart, tuż za nią, również amerykański Facebook. Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka chińska spółka bankowa ICBC. Najbardziej wartościowa marką samochodów pochodzi z Japonii, to Toyota, która zdobyła 12. miejsce. Coca-Cola tym razem uplasowała się dopiero na 27. miejscu (Pepsi na 67.). Jeszcze większy dystans dzieli McDonald’s (16. miejsce) od Burger Kinga (329. miejsce).
Silny jak Lego
Nieco inaczej prezentuje się zestawienie najsilniejszych marek na świecie. Pierwsze trzy miejsca należą do Lego, Google i Nike. Kolejne trzy miejsca przypadły Ferrari, Visie oraz Disney’owi.