Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Zamiana miejsc w 2017 roku: najcenniejsze marki według Brand Finance

Raport opracowany przez The Brand Finance Group wskazuje marki o największej wartości na globalnym rynku. To nie Coca-Cola dominuje w rankingu. Czołowe miejsca należą do korporacji technologicznych.

Cenny jak Google

W pierwszej dziesiątce zestawienia dominują firmy amerykańskie. Zeszłoroczny zdobywca pierwszego miejsca, Apple, musiał ustąpić przed rosnącą wartością Google’a. W pierwszej trójce znalazł się też Amazon. Czwarte i siódme miejsce zestawienia przypadło amerykańskim firmom telekomunikacyjnym: AT&T oraz Verizonowi. Wciąż wysoką, piątą pozycję, zajmuje Microsoft. Szóste miejsce przypadło południowokoreańskiej grupie zrzeszającej wszystkie firmy Samsunga. Na ósmym miejscu: amerykańska sieć sklepów Walmart, tuż za nią, również amerykański Facebook. Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka chińska spółka bankowa ICBC. Najbardziej wartościowa marką samochodów pochodzi z Japonii, to Toyota, która zdobyła 12. miejsce. Coca-Cola tym razem uplasowała się dopiero na 27. miejscu (Pepsi na 67.). Jeszcze większy dystans dzieli McDonald’s (16. miejsce) od Burger Kinga (329. miejsce).

global-2017-2

Silny jak Lego

Nieco inaczej prezentuje się zestawienie najsilniejszych marek na świecie. Pierwsze trzy miejsca należą do Lego, Google i Nike. Kolejne trzy miejsca przypadły Ferrari, Visie oraz Disney’owi.

global-2017-3

Back to top button