Safari w iOS 9 z możliwością blokady reklam
Wygląda na to, że Apple zamierza zapewnić swoim użytkownikom możliwość blokady reklam w przeglądarce Safari za pomocą specjalnej funkcji, która pojawi się wraz z iOS 9. Cios wymierzony w Google?
Tim Cook niejednokrotnie krytykował konkurencję za zbieranie różnych danych od swoich użytkowników, a jednocześnie narażanie ich prywatności. Jednym z motywów przewodnich konferencji Apple na WWDC 2015, na której zaprezentowano iOS 9 była kwestia bezpieczeństwa. Firma zagwarantowała, że udostępni odpowiednie narzędzia i zoptymalizuje system m.in. pod kątem ochrony danych. Wersja beta iOS 9 dla deweloperów jest już dostępna, przez co dowiadujemy się nowych, nieujawnionych wcześniej informacji. W taki oto sposób w ustawieniach mobilnej przeglądarki Safari zauważono zakładkę zwaną „Content Blockers”, w której możliwe będzie włączenie lub wyłącznie konkretnych treści wyświetlanych na stronach internetowych. Co ciekawe, nie dotknie to Apple News, czyli agregatora wiadomości z całego świata. Można to potraktować jako swego rodzaju prztyczek w nos Google i jeszcze większe utrudnienie monetyzacji mobilnych reklam. Jako że duża część reklam w iOS wyświetla się wewnątrz aplikacji, ich programiści również mają mają mieć możliwość zawarcia stosownego rozszerzenia, przez co użytkownicy po pobraniu danego programu otrzymają w jego opcjach funkcję blokady. Ciekawe jednak, w jaki sposób Apple rozwiąże sprawę publikacji takich aplikacji w App Store. Proces weryfikacji i zatwierdzania będzie musiał być bardziej restrykcyjny, żeby zapobiec ewentualnym nadużyciom.
Źródło: 9to5Mac