Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Artykuly

Dywersyfikacją kanałów marketingowych w firmie

Marketing firmy jest bardzo złożonym zagadnieniem, a w każdej działalności może wyglądać zupełnie inaczej. Niestety wiele podmiotów zaniedbuje ten element lub w swojej strategii stawia wyłącznie na jeden kanał promocji. Może to być praca handlowców czy usługi e-Marketingowe takie jak pozycjonowanie, Google Ads czy Social Media. Niestety takie wąskie podejście do działań marketingowych może sprawić problemy w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego też w artykule poruszymy temat – dlaczego warto dywersyfikować działania e-Marketingowe?

Dywersyfikacją w e-marketingu polega na budowaniu promocji i wizerunku marki w różnych kanałach marketingowych. Agencja Marketingowa lub Twój wewnętrzny dział promocji może zaoferować Ci różne formy pozyskania klienta.

Najczęściej praktykowane usługi to Pozycjonowanie Stron, kampanie Google Ads oraz promocja w mediach społecznościowych (Social Media). Oczywiście popularność tych usług wynika z ich skuteczności, ponieważ odpowiednio prowadzona kampania może przynieść firmie wielu klientów. Problem pojawia się, gdy ograniczamy się wyłącznie do jednej formy reklamy. Rynek, platformy i algorytmy w Internecie nieustannie się zmieniają, a my jako użytkownicy / przedstawiciele własnych działalności nie mamy nad tym kontroli. W wyniku tego usługa, która w danym momencie przynosi nam wysokie korzyści finansowe, po kilku miesiącach może zupełnie nie działać. Świetny przykład można przytoczyć wracając do tematu pozycjonowania stron.

Temat ten jest poruszany od wielu lat i nieustannie zasady skutecznego SEO podlegają zmianom. Obecnie promowane są domeny, do których prowadzą wartościowe linki z dużych serwisów oraz domeny, które posiadają wartościowy content. Kiedyś jednak wyglądało to zupełnie inaczej. Google na czołowych pozycjach zamieszczało strony, które posiadały największą ilość linków (nie ważne jakiej jakości) oraz największe nasycenie słowami kluczowymi.

Jednak zasada ta została zupełnie odwrócona przy aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Firmy, które stawiały właśnie na spam linkami i pojawiały się w TOP 3 na wielu wartościowych frazach z dnia na dzień wypadły zupełnie z wyników. W momencie kiedy takie działalności nie dywersyfikowały swoich kanałów marketingowych, zostały bez dopływu nowych leadów. Dlatego warto zastanowić się nad tematem dywersyfikacji e-marketingu w swojej firmie.

Oczywiście wymieniliśmy tylko 3 usługi, ale w strategiach marketingowych można wprowadzić zdecydowanie więcej usług np. Buzz Marketing, Content Marketing, Video Marketing czy Real-Time Marketing. Możliwości jest wiele i warto z nich korzystać, aby zapewnić bezpieczeństwo działalności.

Jakie usługi e-Marketingowe warto wprowadzić na start?

Jest to kluczowe pytanie, które zadaje wiele początkujących przedsiębiorców, a także mniejsze firmy, które planują mocniej postawić na e-Marketing w swojej firmie. Oczywiście nie ma jednej, złotej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od branży, budżetu marketingowego oraz zasięgu działania (lokalnie / globalnie).

Najbardziej uniwersalnymi usługami są Pozycjonowanie Strony oraz Kampanie Google Ads. Docieramy w nich wyłącznie do osób, które w danym momencie poszukują naszych usług lub produktów. Tym samym konwersja jest dość wysoka. Tym samym są to dwie usługi, nad którymi zawsze warto się zastanowić.

Jeśli prowadzisz działania, które kierunkujesz w stronę sektora B2C, to ważny będzie dla Ciebie również wizerunek w mediach społecznościowych. Agencja Social Media zapewni Ci budowę silnego wizerunku na Facebook’u czy Instagramie, a zbudowanie w tych serwisach silnej społeczności, może być Twoim kluczem do sukcesu. Przy działaniach dla sektora B2B zdecydowanie lepsze będą kampanię w serwisie LinkedIn, który skupia się właśnie na relacjach biznesowych.

Video, zdecydowanie rzadziej wykorzystywane w działaniach promocyjnych. Jednak może to być nisza, która pozwoli wyróżnić się Twojej działalności na tle konkurencji. Zwłaszcza Remarketing Video w serwisie Youtube może być dość tani w prowadzeniu, pomimo jego wysokiej skuteczności przy ciekawym materiale promocyjnym.

Zalety i minusy dywersyfikacji e-Marketingu

  • Podstawową zaletą dywersyfikacji jest bezpieczeństwo. Pogorszenie skuteczności jednej z reklam nie sprawi, że stracimy 100% ruchu, a jedynie jego część. Z innych zalet można wymienić:
  • Możliwość przetestowania różnych kanałów i badania, który z nich najlepiej konwertuje
  • Wiele źródeł klientów: klient z Google to osoba, która poszukuje Twoich usług, a klient z Social Media, to osoba, która dopiero po znalezieniu firmy zainteresowała się Twoją ofertą. Dzięki dywersyfikacji trafisz do obu grup.
  • Szerszy zasięg w budowie wizerunku i świadomości marki – docieramy z naszym brandem do większej ilości użytkowników

Niestety z takim podejściem wiąże się też minus, czyli większe koszty prowadzenia działań marketingowych. Pamięta jednak, że wybierając odpowiednią Agencję Marketingową, możesz liczyć, że inwestycja w promocję szybko się zwróci, a z każdym kolejnym miesiącem będzie zbierać coraz większe owoce.

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button