Wiadomości

AMOLED-y zyskują na popularności i stopniowo przejmują rynek

Wiele wskazuje na to, że 2016 rok będzie należał do wyświetlaczy AMOLED, które mają odesłać na emeryturę wysłużone matryce LCD. Producenci smartfonów przekonują się do tej technologii, czego niezbitym dowodem są najnowsze statystyki dostarczone przez IHS.

Apple zamierza przejść na AMOLED-y w 2018 roku, korzystając z rozwiązań Samsunga lub JDI. Wygląda jednak na to, że i bez pomocy giganta z Cupertino panele tego typu radzą sobie nadzwyczaj dobrze, uzyskując bardzo pozytywne wyniki sprzedaży. Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że w III kwartale bieżącego roku na rynek dostarczono o 35% więcej wyświetlaczy AMOLED niż w ubiegłym kwartale. Bardziej imponująco przedstawia się to w zestawieniu z analogicznym okresem 2014 roku – dystrybucja okazała się dwukrotnie większa, osiągając poziom 79 milionów sprzedanych ekranów. Pomimo spadających kosztów produkcji, łączna ich wartość wyniosła 3.29 miliarda dolarów, czyli niemal dwa razy więcej niż w III kwartale zeszłego roku. Ekrany w technologii AMOLED stanowiły 18% udziałów rynku mobilnego w raportowanym okresie, z czego aż 95.8% z nich było produkcji Samsunga. Koreański producent lideruje także w ogólnej statystyce dotyczącej wszystkich rodzajów wyświetlaczy, mając 38.5% udziałów. Na pozostałych miejscach uplasowały się Japan Display (17%) oraz LG (13.8%).

Źródło: GSMArena

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Close
Back to top button
Close