Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Coraz więcej Polaków kupuje mobilnie

Ponad połowa osób robiących zakupy przez Internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających ze smartfonów i tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu.

Jak wynika z opublikowanego na stronie Magazyn Allegro raportu mShopper 2.0, który przygotowała firma Mobile Institute, 75% Polaków aktywnych w sieci ma urządzenie mobilne, 37% ogółu internautów robi zakupy mobilne, a spośród wszystkich klientów e-commerce 53% kupuje na swoich smartfonach i tabletach. „Rok wcześniej było widać, że interesują się zakupami mobilnymi ci, którzy są liderami nowoczesnych technologii, osoby, które jako pionierzy chcą próbować nowych sposobów na komunikację i zakupy. W tej chwili praktycznie dla każdego zakupy mobilne, czyli przez smartfon, tablet, komputer przenośny, to jest coś zupełnie normalnego. To oznacza, że wszystkie obawy, które mieliśmy w związku z tym, że kupuje coś przez urządzenie mobilne, powoli odchodzą w przeszłość.” – mówi Michał Bonarowski z serwisu Allegro.pl. M-commerce cały czas rośnie, natomiast widać lekki spadek w zakupach realizowanych na komputerach PC i laptopach. Już 43% osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29% na tabletach. Grupą, w której zanotowano największy skok w liczbie osób kupujących na urządzeniach mobilnych są mieszkańcy wsi i mniejszych miast. W badaniu przeprowadzonym rok temu kupujących przez komputery było o 7 pkt. proc. więcej (87% do 80% w tym roku), natomiast odsetek korzystających w tym celu ze smartfona był niemal dwukrotnie niższy (23%), podobnie jak kupujących za pośrednictwem tabletu (16%). Polacy decydują się na zakupy mobilne głównie z powodu swobody wyboru. Taki powód deklaruje 52% pytanych – ponad razy tyle, co przed rokiem. Drugim najważniejszym czynnikiem jest wygoda, o której wspomina 44% osób (rok wcześniej 24%). Dużą rolę odgrywają również czynności okołozakupowe – z tabletów i smartfonów korzysta w tym celu 91% konsumentów. 57% osób szuka opinii o produktach i usługach (39% rok wcześniej), 52% szuka informacji na ten temat (32% przed rokiem), zaś 32% poszukuje inspiracji zakupowych (poprzednio 23%).

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button