Wiadomości

Dane abonentów T-Mobile narażone w wyniku awarii aplikacji MiBOA

Jak informuje serwis Niebezpiecznik.pl, w T-Mobile doszło dziś do awarii aplikacji mobilnej MiBOA, a co za tym idzie do wycieku danych personalnych klientów operatora. Na szczęście problem został już rozwiązany.

Na Facebooku T-Mobile klienci od rana zgłaszali problemy z aplikacją wskazując, że automatycznie logowali się na konta innych osób. W ten sposób mogli zobaczyć czyjeś dane osobowe i billingowe, dokonać ewentualnych zmian w sposobie fakturowania, a także z łatwością aktywować lub dezaktywować wszelkie usługi. Co więcej, za pomocą MiBOA można również doładowywać inne numery telefonów. Sytuacja została już jednak opanowana poprzez wyłączenie automatycznego logowania, o czym T-Mobile poinformował za pośrednictwem portalu społecznościowego. Od teraz wszyscy użytkownicy proszeni są o podanie swojego numeru i jednorazowego kodu. Dla pewności warto sprawdzić stan środków i usług. Podobny problem spotkał ostatnio OLX i Allegro – internauci byli podłączani do cudzych kont, jednak dość szybka reakcja i częściowe wyłączenie serwisów uchroniły przed poważniejszym wyciekiem danych.

Źródło: Niebezpiecznik

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close