Google Play dominującym sklepem z aplikacjami, jednak nie przekłada się to na większe przychody
Rok 2014 okazał się niezwykle owocny dla platformy z aplikacjami i grami na Androida. Google Play prześcignął Apple App Store o mniej więcej 60% w statystyce pobrań.
Role odwracają się, gdy chodzi o kwestie finansowe. W zeszłym roku, App Store uzyskało ponad 70% więcej dochodów niż Google Play. Jest to zatem kontynuacja trendu, który został zaobserwowany przez wielu analityków i deweloperów z tej branży. iOS ma mniej udziału w rynku niż Android, ale użytkownicy urządzeń Apple są bardziej skłonni do płacenia za gry i zakupy wewnątrz aplikacji.
Jako przykład można podać Monument Valley – tytuł kosztujący 15 zł, z opcjonalną mikrotransakcją w postaci dodatkowych ośmiu etapów, których koszt wynosi około 9 zł. Twórcy ostatnio podali na swoim blogu, że ponad 80% z sześciu milionów dolarów przychodu z gry pochodziło z platformy iOS. Około 14% należało do Google Play, a ponad 4% zapewnił androidowy Amazon AppStore.
Interesujące jest również to, że zaledwie trzy kraje – Japonia, Korea Południowa i Stany Zjednoczone – wygenerowały więcej przychodów z aplikacji niż cała reszta świata w 2014 roku. Jednocześnie, najszybciej pod tym względem rozwija się grupa państw zwana BRIC, w skład której wchodzą: Brazylia, Rosja, Indie oraz Chiny. Kraje te podwoiły dochody ze sprzedaży aplikacji. Należy jednak dodać, że dane te dotyczą jedynie Google Play i App Store od Apple. Nie poddano analizie żadnych odrębnych, pochodnych sklepów z aplikacjami na Androida.
Źródło: Phonearena