Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Gry mobilne atrakcyjne dla reklamodawców

69% użytkowników mobilnych to gracze – wynika z badania Mobience. Gry pod względem popularności są wyprzedzane jedynie przez portale społecznościowe, więc rynek ten staje się coraz bardziej dochodowy. Potencjał dostrzegają w nim także reklamodawcy.

Rynek gier mobilnych dynamicznie się rozwija. Napędzają go coraz lepsze parametry techniczne smartfonów i tabletów oraz rosnące wymagania graczy. Gry przynoszą deweloperom największe zyski spośród wielu kategorii dostępnych aplikacji. Jednakże stworzenie dochodowej produkcji wymaga sporej wiedzy, m.in. na temat monetyzacji. „Rynek gier jest ogromny, przybywa kolejnych produkcji, kolejnych wydawców i modeli monetyzowania. Pierwszy model to powierzchnia reklamowa, ponieważ jest jej bardzo dużo i jest stosunkowo tania. Żeby to było efektywne, żeby wpływy ze sprzedaży reklam były istotne, zasięg musi być bardzo duży” – mówi agencji Newseria Artur Zawadzki ze Spicy Mobile. Atrakcyjność dla reklamodawców wynika stąd, że gracze włączają grę często, ale zwykle na krótszy czas. Z rankingu Mobience wynika, że gry rekreacyjne były uruchamiane przez użytkowników średnio 73 razy w miesiącu, a poświęcony czas na grę wynosił jednorazowo 4-5 minut. Daje to reklamodawcom pewność, że w przypadku najpopularniejszych tytułów ich reklama zostanie wyświetlona kilka razy dziennie. Kolejny model zarabiania na grach to ich sprzedaż. Żeby jednak użytkownik był skłonny zapłacić za grę, musi ona być bardzo atrakcyjna. Dlatego bardziej efektywny jest model mieszany, czyli wprowadzenie mikropłatności do bezpłatnych gier. Dla graczy są one zwykle nieistotne, ale zebrane do większej całości, stają się istotne dla wydawcy. Wśród gier dostępnych na urządzenia mobilne największym zainteresowaniem cieszą się gry hazardowe. Użytkownicy poświęcają im najwięcej czasu – 16 minut dziennie. Na drugim miejscu znajdują się gry rekreacyjne, angażując graczy na 14 minut dziennie. Na gry strategiczne poświęcane jest o 3 minuty mniej. Eksperci widzą w rynku gier mobilnych ogromny potencjał. Do 2019 roku mają one odpowiadać za 44% światowego rynku gier (szacunki Newzoo). W Polsce w ubiegłym roku było to około 28%.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button