Huawei sprzedało 75 milionów smartfonów w 2014 roku. Chińczycy notują 40 procentowy wzrost.
Do sieci trafiły wyniki firmy, które pokazują, że poprzedni rok był dla producenta takich smartfonów jak Ascend P7 i Ascend Mate7 wyjątkowo udany.
Huawei sprzedało około 75 milionów smartfonów w 2014 roku, czyli o 40% więcej w porównaniu do wcześniejszego roku. Chociaż początkowy plan zakładał sprzedanie 80 milionów egzemplarzy, to i tak jest to bardzo solidny wynik, którym chiński producent zdecydowanie może się pochwalić. Zgodnie z raportem Wall Street Journal, nie licząc rodzimego rynku urządzeń mobilnych, produkty Huwaei sprzedawały się najlepiej na terenie Bliskiego Wschodu, Azji Południowo-Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej. Dochód ze sprzedaży smartfonów wzrósł o 33% w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 11.8 miliarda dolarów.
Czy w 2015 roku firmie uda się pobić ten wynik? Zważywszy na mocną konkurencję w postaci Xiaomi może być o to niełatwo i z pewnością zapowiada się zażarta walka o panowanie na chińskim rynku. Pekińska firma stała się trzecim największym na świecie producentem smartfonów w III kwartale poprzedniego roku. Jak donosi Reuters, Xiaomi w 2014 roku zamierzało sprzedać blisko 60 milionów urządzeń (po sześciu miesiącach sprzedali prawie połowę zakładanej liczby), w porównaniu do zaledwie 18.7 milionów rok wcześniej. Jednocześnie pojawiła się informacja, że Xiaomi stało się najdroższym technologicznym start-upem, wartym 46 miliardów dolarów.
Źródło: Reuters