Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

IDC: Spadek sprzedaży tabletów w II kwartale 2015 roku

Jak podaje w swoim raporcie IDC, globalna sprzedaż tabletów spadła w drugim kwartale 2015 r. o 7% w porównaniu rok do roku, czyli z 48 do 44.7 miliona sztuk. Analitycy nie mają wątpliwości, że winę ponoszą za to duże smartfony oraz mała innowacyjność urządzeń, przez co klienci nie widzą potrzeby kupowania nowego modelu.

Na szczycie rynku tabletów niezmiennym liderem pozostaje Apple, którego iPady sprzedały się w nakładzie 10.9 miliona egzemplarzy w trakcie kwartału. Przełożyło się to na 24.5% udziału. Jednocześnie zauważalny jest spadek zainteresowania produktami amerykańskiej firmy – w drugim kwartale 2014 roku zakupiono 13.3 miliona iPadów (o 17.9% więcej). Drugi w zestawieniu Samsung stracił 1% udziału w rynku, sprzedając 7.6 miliona tabletów, co przełożyło się na 12-procentowy spadek z 8.6 miliona rok wcześniej. Reszta z czołowej piątki producentów – Lenovo, Huawei i LG – zanotowała lepsze wyniki niż w drugim kwartale 2014 roku, choć mowa o wzroście sprzedaży wynoszącym od 100 tysięcy do 1.1 miliona tabletów. Pozostali twórcy zostali wrzuceni do jednej kategorii – „Others”, dostarczając na rynek łącznie nieco ponad 20 milionów sztuk urządzeń (spadek o 9.3%). news-idc-tablety-sprzedaz-2q2015

Źródło: IDC

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button