Kantar: Najbardziej preferowane marki smartfonów
Kantar Worldpanel opublikował raport ukazujący sytuację rynku smartfonów, preferencje użytkowników i prognozę na 2016 rok.
Dane Kantar ujawniają, że era dwucyfrowych wzrostów się skończyła, a światowy rynek smartfonów jest przesycony. 65% Amerykanów, 74% Europejczyków i 72% konsumentów z Chin posiada już tego typu urządzenie. Pierwsi z wymienionych w niemal połowie przypadków (48%) decydowali się w 2015 roku na zakup smartfona z wysokiej półki (w cenie od 500 dolarów) – jest to wzrost o 9% względem 2014 roku. W Europie, biorąc pod uwagę pięć największych państw (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania), klasa premium stanowiła 27% ogólnej sprzedaży, symbolizując wzrost o 6% rok do roku. Najbardziej preferowaną marką w Stanach Zjednoczonych okazało się Apple (40%), a tuż za nim Samsung (35%) i Motorola (6%). Europejczycy z kolei najczęściej decydują się na urządzenia Samsunga (37%), podczas gdy iPhone’y kupuje 29% konsumentów. Na podium znalazło się również Sony. Jeśli chodzi o Chiny, liderem jest Apple, a kolejne miejsca okupują Huawei i Samsung. Z prognoz na 2016 rok wynika, że 48% posiadaczy smartfonów w wymienionych krajach Europy planuje przesiąść się na nowszy model w przeciągu następnych 12 miesięcy. W USA i Chinach liczby te wynoszą odpowiednio 46% i 28%. W rękach producentów leży natomiast przekonanie użytkowników zwykłych telefonów (tzw. feature phone) do kupna bardziej zaawansowanego smartfona, starając się przede wszystkim skusić dobrym współczynnikiem ceny do jakości.
Źródło: Kantar Worldpanel