Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Mniej niż 1% konsumentów odpowiada za połowę przychodów z gier mobilnych

Raport firmy Swrve ujawnia, że połowa przychodów generowanych z mobilnych gier w modelu freemium pochodzi od zaledwie 0.19% graczy, którzy są skłonni do wydawania pieniędzy na mikrotransakcje. Prawie 70% z tych przychodów generowanych jest w ciągu pierwszych 48 godzin.

Spodziewana wartość zakupów dokonywanych wewnątrz aplikacji ma w 2016 roku wynieść około 1.9 miliarda dolarów. Za połowę tej sumy – około 900 milionów dolarów – będzie zatem odpowiadać garstka konsumentów na rynku gier mobilnych (10%, czyli 0.19% wszystkich graczy). To właśnie oni napędzają sprzedaż tego sektora, a według danych Swrve robią to szczególnie pierwszego dnia od momentu zainstalowania aplikacji – 59% mikrotransakcji dokonywanych jest na przestrzeni 24 godzin i w tym samym czasie generowane jest 55.5% wszystkich przychodów. Kolejnego dnia statystyka spada do 14%, a trzeciego wynosi średnio około 4.5%. Oznacza to, że gry freemium uzyskują około 70% przychodów w trakcie pierwszych 48 godzin. Swrve zaznacza, że 56% osób kupujących w aplikacjach pierwszego dnia dokonuje przynajmniej jednej transakcji w następnych dwóch tygodniach. Widać więc, że wbrew powszechnym stwierdzeniom, konsumenci nie wydają pieniędzy na dodatkową zawartość w grach freemium po miesiącach ich użytkowania – zazwyczaj ich zainteresowanie danym tytułem kończy się po kilku dniach. Tylko 1.9% graczy miesięcznie decyduje się skorzystać z mikrotransakcji. Ten sam procent wydaje średnio 24.66 dolara na niecałe dwa zakupy o średniej wartości 13.82 dolara. Z kolei transakcje powyżej 50 dolarów stanowią jedynie 2.5% wszystkich zakupów w aplikacjach, ale jednocześnie reprezentują 18% całkowitego przychodu.

Źródło: Android Authority

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button