Motorola Mobility już w posiadaniu Lenovo
Wczoraj doszło do zakończenia przejęcia przez Lenovo firmy Motorola Mobility, która należała do Google. Cena zakupu wyniosła około 2.9 miliarda dolarów.
Motorola będzie działać w strukturach Lenovo jako spółka w pełni zależna. Siedziba firmy pozostanie w Chicago. Przejęcie obejmuje m.in. akwizycję marki i oferty ich smartfonów, takich jak modele z serii Moto X, Moto G czy Moto E oraz wszystkich planowanych urządzeń Motoroli. Tym samym Lenovo zyskuj nową spółkę portfelową zatrudniającą prawie 3.5 tysiąca pracowników z różnych krajów – w tym niemal 3 tysiące w samym USA. Zajmują się oni projektowaniem, konstruowaniem i sprzedażą urządzeń Motoroli oraz wsparciem technicznym.
Łączna wartość transakcji wyniosła niemal 2.9 miliarda dolarów, na co złożyło się m.in. około 660 milionów dolarów w gotówce, a także nowo wyemitowane akcje zwykłe (papiery wartościowe zawierające prawa korporacyjne i udziałowe) o wartości 750 milionów dolarów. Pozostałe 1.5 miliarda dolarów zostanie wypłacone przez Lenovo na podstawie weksla płatnego w okresie trzyletnim. Firma wypłaciła też osobne odszkodowanie pieniężne w wysokości 228 milionów dolarów, głównie za środki pieniężne i kapitał obrotowy będący w posiadaniu Motoroli w momencie finalizacji transakcji.
Choć większość patentów Motorola Mobility pozostanie w rękach Google, Motorola uzyska licencję na korzystanie zarówno z nich, jak i innych elementów własności intelektualnej tej firmy. Jednocześnie zachowa wiele umów o wzajemnych licencjach patentowych oraz prawa do marki Motorola Mobility, wraz z wszystkimi znakami towarowymi.
„To historyczne osiągnięcie dla Lenovo i Motoroli. Wspólnie jesteśmy gotowi konkurować i rozwijać się, aby osiągać sukcesy na globalnym rynku smartfonów. Jako mocny numer trzeci oraz poważny konkurent pozostałej dwójki w czołówce producentów smartfonów, zapewnimy rynkowi to, czego potrzebuje: wybór, konkurencyjność i innowacyjność” – stwierdził Yang Yuanqing, prezes i dyrektor generalny Lenovo, dodając: „Nasze partnerstwo było zawsze doskonałym połączeniem. Lenovo ma przejrzystą strategię, globalną skalę i sprawdzoną skuteczność operacyjną. Motorola wnosi mocną obecność w USA i na innych dojrzałych rynkach, świetne relacje z operatorami, legendarną markę, cenną własność intelektualną oraz niezwykle utalentowany zespół. Dzięki tej współpracy z pewnością odniesiemy sukces”.
Źródło: Lenovo