Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Operatorzy komórkowi zwiększają wydatki na reklamę

Pierwsze dziesięć miesięcy 2015 roku przyniosło wzrost wydatków ponoszonych przez operatorów telefonii komórkowej na działania reklamowe we wszystkich mediach, prócz outdooru. Największym reklamodawcą okazał się Orange, zaś najsilniej promowaną marką był Play.

Jak wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów), od stycznia do października bieżącego roku sieci komórkowe wydały na reklamę w mediach pozainternetowych ponad 1.17 miliarda złotych – o 10% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wydatki telekomów były natomiast mniejsze w segmencie outdoor. Na reklamę zewnętrzną przeznaczyli oni około 2.2% mniej niż przed rokiem (107.4 miliona złotych). Najbardziej wzrosły nakłady na indoor i reklamę radiową – odpowiednio 123.2% (1.7 miliona złotych) i 71..5% (około 170 milionów złotych) więcej w skali rok do roku. Wartość reklam w telewizji wzrosła o 4.1%, do 793.3 miliona złotych, a w kinach o 5.5%, do 67.4 miliona złotych. Wydatki na reklamy operatorów w magazynach i gazetach sięgnęły łącznie 34.4 miliona złotych. W przebadanym okresie największym reklamodawcą wśród telekomów był Orange Polska, mimo zredukowania swojego budżetu o 2.1%, do 338.4 miliona złotych. Ostatnie kampanie firmy opierały się na promocji oferty na kartę, Neostrady oraz Nju Mobile. W listopadzie natomiast serię reklam z bohaterami „Rodzinki.pl” zastąpiono nowym cyklem z udziałem wielu aktorów. news-orange-reklamy-1Drugim operatorem pod względem wydatków na cele promocyjne był Play – 319.5 miliona złotych, czyli o 9% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Trzecie miejsce zajął Polkomtel, który na reklamę przeznaczył 257.5 miliona złotych, co przełożyło się na 12.3-procentowy wzrost rok do roku. W tym samym okresie T-Mobile na działania reklamowe wydało blisko 218 milionów złotych (wzrost o 20.2%), zaś Virgin Mobile Polska prawie 41 milionów złotych, osiągając wyraźny wzrost w wysokości 156.4%. news-tmobile-tomasz_kotWśród najmocniej reklamowanych marek telekomów dominował Play – spółka P4 wydała na jego wsparcie 220.7 miliona złotych, czyli o 40.4% więcej niż przed rokiem. Na reklamy Orange przeznaczono w tym samym czasie 171.7 miliona złotych (1.5% wzrostu), Plusa (Polkomtel) 156.9 miliona złotych (14.6% więcej), zaś działania reklamowe marki T-Mobile wyceniono na 135.4 miliona złotych, co przełożyło się na 5.4% wzrostu.

Źródło: Wirtualne Media

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button