Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Orange rusza z MegaMisją – nauczy dzieci bezpiecznego korzystania z Internetu i nowych technologii

10 tysięcy dzieci w 350 świetlicach szkolnych będzie w tym roku szkolnym uczestniczyć w pierwszej edycji programu Fundacji Orange – MegaMisja. Ma on za zadanie nauczyć bezpiecznego i twórczego korzystania z Internetu oraz nowych technologii.

W świetlicach zakwalifikowanych do programu MegaMisja będzie się odbywać 10-miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobędą kompetencje ważne w cyfrowym świecie, nauczą się jak chronić swoją prywatność w sieci, jakie treści publikować, jak unikać niebezpieczeństw, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje. Nauczą się także tworzyć i edytować proste grafiki i filmy. To wszystko poprzez zabawę – forma programu opiera się na grze edukacyjnej z animowanymi bohaterami, którzy mają mnóstwo pytań oraz kłopotów, a dzieci pomagają im je rozwiązywać. Pracując w grupach i podejmując kolejne zadania, zdobywają punkty, które zamieniają na nagrody dla swojej świetlicy – sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne. MegaMisja nie polega jednak tylko na zajęciach przy komputerze – uczniowie rysują, wycinają, dyskutują.Wychowawcy świetlicowi prowadzący MegaMisję otrzymają od Fundacji Orange pełen zestaw materiałów do realizacji programu, mogą liczyć także na bieżące wsparcie. Mają do dyspozycji portal MegaMisji, w którym znajdą gotowe scenariusze zajęć na temat bezpiecznego i twórczego korzystania z nowych mediów.MegaMisja jest odpowiedzią na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych uczniów. Badania pokazują, że co dziesiąty internauta to dziecko między 7 a 12 rokiem życia. Coraz młodsze dzieci korzystają ze smartfonów i tabletów. Choć urządzeniami posługują się bardzo sprawnie, nie zawsze potrafią korzystać z nich w sposób pożyteczny. W ubiegłym roku szkolnym, w ramach pilotażu, wiedzę tę zaczęło już zdobywać ponad 1000 dzieci w 50 świetlicach.

Źródło: Orange

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button