Rok temu otwarty został pierwszy Smart Store Orange w Warszawie. Od tego czasu operator uruchomił jeszcze dziesięć takich salonów w kraju i patrząc na statystyki – koncept się sprawdza. Dlatego do 2020 roku co piąty salon w Polsce będzie Smart Store.
– mówi Bożena Leśniewska, członek zarządu ds. sprzedaży i komercyjnej digitalizacji Orange Polska. W Smart Store lepsza jest też sprzedaż usług komórkowych i stacjonarnych, w tym najszybszego Internetu światłowodowego FTTH. W pierwszych ośmiu otwartych w ubiegłym roku salonach wzrost sprzedaży usług mobilnych wyniósł 18%, a dostępu do Internetu zwiększył się o 16%. Do 2020 roku Orange chce, by 20% jego sprzedaży opierało się na koncepcie Smart Store. Salony Smart Store do tej pory powstały w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Białymstoku, Szczecinie, Łodzi oraz dwa w Warszawie. Codziennie odwiedza je średnio 4.5 tysiąca osób. Klienci mogą w nich przetestować kilkadziesiąt modeli telefonów i tabletów, a także wiele innych ciekawostek technologicznych, np. gogle wirtualnej rzeczywistości.
– mówi Leśniewska. Salon jest podzielony na trzy strefy: dom, rozrywka i firma. Proste sprawy klienci mogą załatwić na recepcji, mogą też poradzić się konsultantów i sprzedawców oraz samodzielnie dokonywać zakupów. Przedstawicielka Orange Polska podkreśla, że ekspozycja urządzeń i gadżetów oraz możliwość ich przetestowania działa pozytywnie na decyzje zakupowe. W pierwszym inteligentnym salonie odnotowano przez ten rok aż 100-procentowym wzrost sprzedaży akcesoriów – to najlepszy wynik od ponad 20 lat istnienia sklepu w tym miejscu.
Źródło: Newseria
Smart Store to trafiony pomysł. Widzimy to przede wszystkim po rekomendacjach klientów, którzy po wizycie w Smart Store polecają Orange trzykrotnie częściej, niż kiedy były tam tradycyjne salony.