Plus z największymi wydatkami reklamowymi w listopadzie
Instytut Monitorowania Mediów zbadał ile na reklamę w listopadzie 2017 r. przeznaczyły firmy z wybranych branż, w tym m.in. telekomunikacji.
Z badania wynika, że po raz kolejny najwięcej, bo aż 473.4 mln zł, wydała na reklamę branża farmaceutyczna. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która nieco zwiększyła udziały w porównaniu z ubiegłym miesiącem (395.1 mln zł), a na trzecim – finansowa (148.2 mln zł). Tuż za nimi znalazła się branża motoryzacyjna – 116.4 mln zł.
Listopadowe wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej zamknęły się kwotą 118.6 mln zł. Największy udział mieli Plus i Orange, odpowiednio 32 mln zł i 23.6 mln zł budżetu. Trzecie miejsce należało do T-Mobile (16 mln zł). Oznacza to, że podium nie zmieniło się od zeszłego zestawienia. Czołową piątkę reklamodawców zamknęli Cyfrowy Polsat (15.1 mln zł) oraz Play (11.5 mln zł).
Operatorzy komórkowi w największym stopniu inwestowali w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, Internet, telefon), a także oferty dla firm.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM i obejmuje okres od 1 do 30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Prezentowane wydatki podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.