Plus z największymi wydatkami reklamowymi w listopadzie

Instytut Monitorowania Mediów zbadał ile na reklamę w listopadzie 2017 r. przeznaczyły firmy z wybranych branż, w tym m.in. telekomunikacji.

Z badania wynika, że po raz kolejny najwięcej, bo aż 473.4 mln zł, wydała na reklamę branża farmaceutyczna. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która nieco zwiększyła udziały w porównaniu z ubiegłym miesiącem (395.1 mln zł), a na trzecim – finansowa (148.2 mln zł). Tuż za nimi znalazła się branża motoryzacyjna – 116.4 mln zł.

Listopadowe wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej zamknęły się kwotą 118.6 mln zł. Największy udział mieli Plus i Orange, odpowiednio 32 mln zł i 23.6 mln zł budżetu. Trzecie miejsce należało do T-Mobile (16 mln zł). Oznacza to, że podium nie zmieniło się od zeszłego zestawienia. Czołową piątkę reklamodawców zamknęli Cyfrowy Polsat (15.1 mln zł) oraz Play (11.5 mln zł).

Operatorzy komórkowi w największym stopniu inwestowali w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, Internet, telefon), a także oferty dla firm.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM i obejmuje okres od 1 do 30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Prezentowane wydatki podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top