Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Polacy coraz bardziej mobilni. Przybywa internautów

Z danych UKE wynika, że z telefonów komórkowych korzysta 92% Polaków, podczas gdy ze stacjonarnych 24%. Więcej niż dwie trzecie społeczeństwa deklaruje, że ma dostep do Internetu – to o 11 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Internautów przybywa też wśród osób z grupy 50+.

Korzystanie z telefonii ruchomej wzrosło o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Użytkowników przybywa też wśród osób powyżej 50 roku życia i wśród przedsiębiorców – odsetek korzystających z telefonów komórkowych to odpowiednio 92% i 97% (wzrost o 3 i 8 pkt proc.). Na popularności nieustannie tracą usługi telefonii stacjonarnej. Można zaobserwować wyraźny spadek korzystania z tego kanału komunikacji u osób powyżej 50 roku życia – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy z 40 do 30%. Jako powód korzystania z telefonu stacjonarnego osoby te podają najczęściej przyzwyczajenie. Jednocześnie trzy czwarte z nich przyznało, że rezygnacja z telefonu stacjonarnego wiąże się z posiadaniem komórki. Z telefonii stacjonarnej wciąż korzysta wielu przedsiębiorców (30%), głównie duże firmy i sektor publiczny. Odsetek ten zmniejszył się jednak o 20 pkt proc. w ciągu roku. Lepiej jest za to z dostępem do Internetu w Polsce. W tym roku 69% konsumentów zadeklarowało, że ma dostęp do sieci. W 2014 roku było ich 58%. Z Internetem łączą się oni głównie za pomocą laptopów, a na drugim miejscu są smartfony. Średnio wydatki na Internet (mobilny i stacjonarny) sięgają natomiast 55 zł miesięcznie. 86% użytkowników Internetu mobilnego deklaruje, że spotkała się z usługa LTE, z czego zdecydowana większość już z niej korzysta. Wśród przedsiębiorców 72% wybiera Internet stacjonarny. Część z nich przyznaje, że sieć światłowodowa gwarantuje większą przepustowość i niezawodność. Korzystanie z komputera i dostęp do sieci deklaruje też 44% badanych w grupie 50+. Ci, którzy nie surfują po Internecie, najczęściej podkreślają, że wynika to z braku potrzeby (31%) lub umiejętności (27%). Poprawy wymagałby za to znajomość rozwiązań z zakresu Internetu Rzeczy. 25% polskich przedsiębiorców deklaruje, że słyszało o technologiach wchodzących w skład IoT (m.in. inteligentne samochody, lodówki, pralki czy telewizory), natomiast tylko 3% wykorzystuje je na co dzień. Powodem jest najczęściej obawa przed wysokimi kosztami, cyberzagrożeniami i zarzutem inwigilacji pracowników. Wśród konsumentów indywidualnych wiedza na temat Internetu Rzeczy jest jeszcze mniejsza – najczęściej kojarzone są tylko telewizory Smart TV.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button