Rozpoznawalność marki ma kluczowe znaczenie przy wyborze operatora
Klienci mają większą skłonność do kupna oferty od znanego operatora, jednak połowa ankietowanych w Polsce jest gotowa zmienić dostawcę ze względu na niewystarczającą jakość usług – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Accenture w 28 krajach.
Badanie potwierdziło, że większość użytkowników korzysta ze smartfonów nie tylko do prowadzenia rozmów głosowych. W Polsce 78% osób korzysta z aplikacji mobilnych do komunikacji, 84% regularnie ogląda filmy i seriale na telefonach, a prawie 60% czyta elektroniczne wersje gazet i magazynów. Według Accenture to tzw. „pokolenie ekranów” (Screenager) – telefon jest dla nich urządzeniem, z którym praktycznie się nie rozstają. Z badania wynika, że klienci dużą wagę przywiązują do marki i emocji, jakie się z nią wiążą. Trzy z czterech ankietowanych osób przyznało, że jest bardziej skłonna kupić dodatkowe usługi i produkty od operatora telekomunikacyjnego działającego pod rozpoznawalnym i cenionym brandem. Jednocześnie większość przyznaje, że jeden rachunek łączący opłaty za różne usługi zachęca do kupowania kolejnych. Innym trendem na rynku mobilnym jest ostrożność klientów w kupowaniu kolejnych urządzeń i usług. Tylko 8% badanych planuje zwiększyć wydatki na ten cel. Klienci zwykle zwracają uwagę na niezawodność i wartość dodaną produktu, kompatybilność z dotychczas wykorzystywanymi produktami oraz jej unikalność. Ponadto, coraz więcej użytkowników smartfonów korzysta na co dzień z kilku urządzeń cyfrowych – w Polsce 31% korzysta z tabletu i komputera. Jedna trzecia ankietowanych w Polsce obawia się o prywatność i bezpieczeństwo w związku z użytkowaniem urządzeń mobilnych. Jest to wynik niższy niż w innych krajach, gdzie takie obawy ma połowa badanych osób. Prawie dwie trzecie osób ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Z drugiej strony, aż 70% respondentów jest gotowych używać danych biometrycznych zamiast tradycyjnego loginu i hasła do autoryzacji tożsamości. Z badania wynika, że Polacy są bardziej otwarci na wykorzystanie odcisków palców czy próbek głosu do autoryzacji transakcji niż ankietowani w innych krajach.
Źródło: Accenture