Samsung Galaxy S9 sprzedaje się gorzej niż oczekiwano
Według opublikowanego dzisiaj raportu Samsung nie zdoła osiągnąć zakładanego wcześniej celu sprzedaży 350 mln smartfonów w 2018 roku, który okazał się zbyt ambitny. Głównym problemem jest brak powodzenia nowych flagowców na rynku chińskim, który obecnie odgrywa decydującą rolę w świecie smartfonów.
Choć pierwsze szacunki Samsunga wynosiły 320 milionów sprzedanych smartfonów w bieżącym roku, jednak spora liczba zamówień złożonych na S9/S9+ w przedsprzedaży skłoniły firmę do podniesienia przewidywanej sprzedaży do 350 mln. Ta liczba okazała się jednak zbyt optymistyczna, zwłaszcza patrząc na ostatnie 2 lata Samsunga na rynku smartfonów. Choć w 2017 sprzedano o 3,3% więcej urządzeń niż rok wcześniej, różnica w sprzedanych egzemplarzach pomiędzy 2015 a 2017 wynosi zaledwie 100 tysięcy (319,7 mln i 319,8 mln), co oznacza, że firma odnotowuje praktycznie zerowy długoterminowy wzrost.
W pierwszym kwartale 2018 roku Samsung sprzedał 78 mln smartfonów, a według analityków drugi kwartał miał przynieść firmie sprzedaż na poziomie 73 mln. Na przestrzeni całego roku sprzedaż Galaxy S9 i S9+ ma wynieść zaledwie 30 mln egzemplarzy – będzie to najgorszy wynik flagowców firmy od modelu S III wydanego w 2012 roku. Jak już wspominaliśmy, największy wpływ na wyniki Samsunga ma rynek chiński. Udział koreańskiego giganta na rynku Państwa Środka wynosi obecnie mniej niż 1%.