Wiadomości

Siła marki Google Pixel: nieznośnie popularny, wciąż bardzo drogi

25 milionów dolarów wydanych przez operatora amerykańskiej sieci komórkowej Verizon na reklamę Google Pixel zaczyna przynosić efekty. W sklepach zaczyna brakować Pixeli.

Na popularność telefonu Google’a nie miała wpływu nawet wygórowana cena (w USA za Pixela trzeba zapłacić 650 dolarów, za model Plus – 770 dolarów). W Polsce podstawowa edycja telefonu Pixel z 32 GB wbudowanej pamięci kosztuje ok. 3700 zł.

google-pixel-2

W USA Pixel właśnie zniknął ze sklepowych półek Verizona. Ma powrócić dopiero w marcu. Według danych Wave7 Research w pierwszych tygodniach grudnia Google Pixel (w gorącym, przedświątecznym okresie) miał 12,3-procentowy udział w sprzedaży smartfonów przez salony firmowe Verizona (próbka została opracowana na podstawie danych z 50 sklepów). Sumaryczny udział w grudniu zeszłego roku wyniósł 9,5 procenta całkowitej sprzedaży telefonów w Verizonie. Tego nie spodziewał się ani Verizon, ani Google. Przyczyną rosnącej popularności smartfonów Pixel może być nie tylko przyzwoity aparat 12,3 Mpix wbudowany w Pixela oraz siła marki Google’a. Być może amerykańscy konsumenci znudzili się powtarzalnością rozwiązań Apple’a i obawiają się kolejnych, wystrzałowych smartfonów Samsunga.

Verizon ma wyłączność na sprzedaż smartfonów Pixel, co nie przeszkadza klientom odblokowywać smartfony i wykorzystywać je w innych sieciach (według badań Wave7 dotyczy to nawet 40 procent ankietowanych).

Dane techniczne bez sensacji

Specyfikacja techniczna Google Pixel nie wyróżnia amerykańskiego smartfona na tle innych flagowych modeli: urządzenie wyposażono w ekran Full HD (1920 x 1080 pikseli), baterię o pojemności 2770 mAh, obudowę wykonaną z aluminium i wzmocnionego szkła Gorilla Glass 4, procesor 4-rdzeniowy procesor Snapdragon 821 i 4 GB RAM. Telefon zaopatrzono w główny aparat 12,3 Mpix z detekcją fazy i laserowym autofocusem oraz przedni aparat 8 Mpix. Pixel doczekał się także czytnika linii papilarnych oraz gniazda USB C z opcją szybkiego ładowania.

Źródła: Tech Times, Digital Trends

Tagi

Powiązane Artykuły

Back to top button
Close