T-Mobile chwali się wydajnością i jakością usług mobilnych
Porównanie sieci mobilnych, przygotowane przez niezależną firmę badawczą P3 Communication wskazuje na T-Mobile jako dostawcę usług o najwyższej jakości. Po raz trzeci polski T-Mobile trafia na pierwsze miejsce rankingu.
Firma P3 Communication porównała osiągi sieci czterech głównych operatorów w dużych aglomeracjach miejskich (ponad połowa testów) oraz przy głównych szlakach komunikacyjnych. Łącznie, w okresie od połowy października, do połowy listopada prowadzono testy przez 190 godzin, na trasie 10 000 kilometrów. Do testów wykorzystano 4300 próbek głosowych i 3000 próbek danych. W stolicy testy prowadzone były przez 2 dni. Badacze odwiedzili 41 większych aglomeracji oraz 21 mniejszych miast w Polsce.
Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska, powiedział:
Wyniki testów
W rankingu opracowanym przez P3 Communication T-Mobile najwyższą punktację zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych, jak i transmisji danych. Łącznie to 830 punktów, kolejne sieci uzyskały zbliżone rezultaty: 816, 809 i 775 punktów. W kategorii połączeń głosowych brane były pod uwagę trzy parametry: skuteczność, jakość oraz czas zestawiania połączeń. Najlepsze wyniki T-Mobile w przypadku dwóch ostatnich parametrów. W przypadku transmisji danych pod uwagę brane była szybkość i skuteczność przesyłania danych oraz jakość usług wymagających transmisji danych (otwieranie stron, streaming wideo). I w tym przypadku T-Mobile uzyskał wyniki w czołówce rankingu, zajmując pierwsze miejsca lub pozostając z niewielką stratą w stosunku do lidera.
Firma badawcza P3 Communication realizuje badanie jakości i wydajności sieci operatorów telefonii komórkowej na zlecenie Deutsche Telecom, właściciela T-Mobile.
Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska, dodał:
Badania certyfikujące sieci realizowane są w oparciu o te same wskaźniki w kilkunastu krajach. Daje nam to gwarancję ich wiarygodności i rzetelności.
Źródło: T-Mobile
Najlepsza sieć nie jest dla nas celem samym w sobie. To sposób na zapewnienie klientom absolutnie najlepszego doświadczenia z korzystania z usług mobilnych. Tylko wtedy można uznać to za pełen sukces i pod tym kątem badana jest sieć.