Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

T-Mobile największym reklamodawcą wśród operatorów. Virgin Mobile znacząco obniżył wydatki

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły na reklamach sieci komórkowych 1.02 mld zł. W skali roku oznacza to spadek wydatków o 3.9% – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Ponad połowa wydatków branży telekomunikacyjnej (638 mln zł) trafiła do telewizji. Było to o 9.8% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W tym czasie operatorzy zmniejszyli też wydatki na reklamę w magazynach – o 42.4%, do 13.5 mln zł. O 11.8% mniej rok do roku spadły również wydatki na reklamę indoorową – 1.35 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku telekomy wydały 174.6 mln zł w stacjach radiowych (12.7% więcej niż przed rokiem). W reklamę w dziennikach zainwestowali około 8 mln zł (wzrost o 37.4%). Reklama zewnętrzna kosztowała ich 108.9 mln zł, czyli 7.8% więcej niż rok temu. Kina natomiast – 72.7 mln zł, czyli 13.1% więcej rok do roku.

Najwięcej w promocję zainwestował T-Mobile Polska – 269.9 mln zł. W skali roku firma zwiększyła nakłady na reklamę o 34.2%. Drugie miejsce zajął Play z wydatkami w wysokości 257.8 mln zł (10.9% mniej niż w zeszłym roku). „Fioletowi” są obecnie największą polską marką telekomunikacyjną na Facebooku. Trzecia lokata przypadła Orange Polska (ubiegłoroczny lider), który na reklamę w tym okresie przeznaczył 252.7 mln zł (mniej o 19.8%). O 0.3% mniej wydał Polkomtel, który na reklamy marki Plus wydał 215.7 mln zł. Tymczasem wydatki sieci Virgin Mobile były w tym roku niższe o 41.8% i wyniosły 20.9 mln zł.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Back to top button