T-Mobile Polska: więcej abonentów, znacznie lepszy zasięg LTE

Wyniki finansowe T-Mobile w I kwartale 2015

Nowa usługa SuperNet oraz większy zasięg LTE spowodowały wzrost liczby abonentów T-Mobile w Polsce. Większe są również przychody całkowite spółki, spadł za to skorygowany zysk.

Mniej prepaidów, więcej abonamentów

Pod koniec grudnia 2016 roku T-Mobile Polska obsługiwał ponad 10,6 milina klientów. W usługach przedpłaconych, z oferty operatora korzysta ponad 4 miliony osób. Liczba kart prepaid w czwartym kwartale 2016 roku spadła o 657 tysięcy, w wyniku wprowadzenia obowiązkowej rejestracji. W tym samym okresie wzrosła za to o 70 liczba abonentów T-Mobile, do 6,6 miliona. W ujęciu rok do roku, ostatni kwartał 2016 roku to 43 tysiące abonentów więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.

Zgodnie ze zmianami na rynku związanymi z obowiązkową rejestracją kart SIM, w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku T-Mobile odnotował spadek liczby klientów o 587 tysięcy.

Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska S.A., powiedział:

t-mobile-polska-q4-2017-1 T-Mobile Polska: więcej abonentów, znacznie lepszy zasięg LTE

Inwestycje w rozbudowę sieci LTE oraz dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług przyczyniły się do uzyskania przez T-Mobile certyfikatu najlepszej sieci trzeci rok z rzędu. Cieszymy się, że coraz więcej klientów docenia nasze starania, bo to potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku. Z satysfakcją możemy powiedzieć, że zakończyliśmy ubiegły rok ze wzrostem bazy abonentów i przychodów. Nasze nowe podejście przynosi już pierwsze efekty, choć wiemy, że to początek drogi i wiele pracy jeszcze przed nami.

Większe wydatki na reklamy, silniejsza obecność w Internecie

Rok 2016 to także większa aktywność reklamowa spółki. W porównaniu do poprzedniego roku udział wydatków reklamowych na tle branży telekomunikacyjnej wzrósł z ok. 18% do 24%. Spoty reklamowe T-Mobile Polska zostały w 2016 roku wyświetlone ponad 27 milionów razy na YouTube. To prawie siedmiokrotny wzrost w stosunku do 2015 roku. Opracowana przez T-Mobile platforma Electronic Beats poświęcona trendom w muzyce i w kulturze miejskiej zgromadziła 450 tysięcy fanów.

t-mobile-polska-q4-2017-1 T-Mobile Polska: więcej abonentów, znacznie lepszy zasięg LTE

Inwestycje w LTE

Zakupy częstotliwości i nakłady inwestycyjne T-Mobile Polska w 2016 roku przekroczyły 5 miliardów złotych. Znaczną część wydatków stanowiło wykupienie częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz. W efekcie inwestycji wzrosło o 16 punktów pokrycie populacji LTE (z 83% do 99%). W tym samym czasie spółka niemal podwoiła powierzchnię kraju, na której oferuje dostęp do technologii LTE zwiększając ją o prawie 44 punkty procentowe, z 48% do 92% powierzchni kraju.

Wzrost przychodów, mniejszy zysk

Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły w czwartym kwartale 2016 roku 1,723 miliarda złotych i były wyższe o 4,8% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. W całym 2016 roku przychody całkowite spółki wyniosły 6,491 miliarda złotych i były wyższe o 0,5% w porównaniu do poprzedniego roku.

W czwartym kwartale 2016 roku skorygowany zysk EBITDA Spółki wyniósł 598 milionów złotych. Wypracowany przez spółkę skorygowany zysk EBIDTA w 2016 roku wyniósł 2,1 miliarda złotych i był niższy o 13,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Źródło: T-mobile

 

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top