Telefon stacjonarny nadal w modzie. To jeden z kluczowych elementów biznesu

Smartfon stał się niezbędnym elementem naszego życia codziennego, ale według najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dla 93% firm podstawową formą kontaktu w biznesie wciąż pozostaje telefon stacjonarny.

Coroczne raporty o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce przygotowywane przez UKE wskazują na dwa istotne trendy związane ze stacjonarną technologią. Po pierwsze, od kilku lat liczba abonentów telefonii stacjonarnej pozornie się zmniejsza. Odwrotny trend możemy za to zaobserwować w przypadku usługi VoIP (Voice over IP – ‚telefonia internetowa’), która zyskuje popularność wśród przedsiębiorców, zwłaszcza tych zatrudniających powyżej 50 osób. W 2015 roku liczba użytkowników korzystających z tego rozwiązania sięgnęła miliona. Mimo to wielu przedsiębiorców wciąż o tego rodzaju usłudze nigdy nie słyszało – nawet 15% badanych przyznało, że nie wie czym jest VoIP.Według raportu numer telefonu stacjonarnego to wciąż wyznacznik profesjonalizmu, wskazując, że firma posiada fizyczne biuro i nie jest kolejnym ‚krzakiem’. Badania UKE pokazują, że jest to najważniejszy argument za utrzymaniem tej formy kontaktu dla 60% polskich firm. Co więcej, 69% z nich nie zamierza rezygnować z telefonu stacjonarnego w przyszłości. Trend ten wzrasta wraz z wielkością przedsiębiorstwa i sięga 79% w przypadku firm zatrudniających 50 i więcej osób.

Źródło: LoVo

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
33.33%
1 głosy
33.33%
1 głosy
33.34%
1 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze

Wiadomości o uke