Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Telefon w codziennym życiu Polaków – jakie są nasze przyzwyczajenia?

Firma badawcza ARC Rynek i Opinia opublikowała wyniki badania postrzegania roli telefonu komórkowego w życiu Polaków, przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Telefon komórkowy towarzyszy Polakom przy większości sytuacji codziennego życia – od prostej komunikacji i umilania wolnego czasu do pracy. 80% badanych posiada smartfony, które stały się obecnie wielofunkcyjnymi urządzeniami multimedialnymi o parametrach nierzadko porównywalnych z przyzwoitej klasy komputerem. Prawie wszyscy ich użytkownicy korzystają z aplikacji mobilnych, z czego nieco ponad połowa codziennie lub prawie codziennie.Co trzeci badany kojarzy telefon z komfortem i wygodą. Do najczęściej wskazywanych emocji pozytywnych należą również radość, ekscytacja, entuzjazm, zadowolenie, a nawet poczucie bezpieczeństwa. Emocje negatywne mają mniejszy udział, a wśród nich najczęściej wskazywane są zdenerwowanie, złość, irytacja (19%).Polacy są bardzo przywiązani do swoich telefonów niezależnie od płci, czy wieku – 63% badanych praktycznie zawsze ma telefon przy sobie, a blisko połowa ankietowanych odpowiada, że jest on absolutnie niezbędny w życiu codziennym. Jakby się czuli, gdyby zostali pozbawieni dostępu do telefonu przez jeden dzień’ Mniej niż połowa odpowiada, że w miarę normalnie (46%), lecz wśród innych emocji dominują te negatywne (zdenerwowanie, panika, przerażenie).Blisko 3/4 badanych twierdzi, że używa telefonu częściej niż kiedyś i zaspokaja on coraz więcej potrzeb. 2/3 respondentów odpowiada z kolei, że nosi telefon zawsze przy sobie częściej niż kiedyś, a dla 58% ankietowanych zyskał on na znaczeniu w ostatnim czasie. Połowa osób czerpie natomiast coraz więcej radości z korzystania z telefonu.Oprócz potrzeby podstawowej komunikacji, telefony w pierwszej kolejności zaspokajają potrzeby związane z pomiarem czasu (zegarek, budzik) czy też liczeniem (kalkulator) oraz robieniem zdjęć i filmów. Na kolejnych miejscach znajdują się: pomoc w nawigacji/szukaniu miejsc na mapie, przeglądanie Internetu (prognoza pogody, bieżące informacje, poczta e-mail). Stosunkowo duże znaczenie mają też multimedia, zaś na samym końcu potrzeb spełnianych przez telefonów są: kontrola diety/aktywności fizycznej, kontrola zdrowia i szukanie nowego partnera/partnerki.

Źródło: PIIT

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button