UOKiK ostrzega przed operatorem Nasza S.A.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko Nasza S.A. – firmie telekomunikacyjnej, która dzwoni i podszywa się pod innych operatorów.
Przedstawiciele Nasza S.A. zazwyczaj dzwonią do osób w podeszłym wieku i podają się za dotychczasowego operatora, proponując obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości można mieć za dodatkową opłatą. Ponadto klient zapłaci za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru, ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci – nawet bez wyrażenia zgody.
Na umowie nie ma logo spółki, jej nazwa i dane są napisane małą czcionką, wyraźnie zaznaczona jest natomiast nazwa naszego operatora. Konsumenci zazwyczaj dowiadują się, że zmienili dostawcę usług po upływie 14 dni, w których mogą bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do 1500 zł.
Jeżeli klient zawarł kontrakt i został wprowadzony w błąd, UOKiK zaleca kontakt z rzecznikiem konsumentów w miejscu swojego zamieszkania, organizacją konsumencką lub prawnikiem, a także złożenie reklamacji. W przypadku, gdy nie zostanie ona uwzględniona, można wnieść do sądu pozew o stwierdzenie nieważności umowy.
UOKiK przypomina również, że wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej nie jest tym samym co nakaz zapłaty wydany przez sąd. Firma windykacyjna nie ma prawa podejmować czynności egzekucyjnych, nie może też zastraszać konsumentów.