WhatsApp przechodzi na darmowy model
Najpopularniejszy komunikator internetowy staje się zupełnie darmowy. Od teraz WhatsApp jest już wolny od obowiązkowej opłaty subskrypcyjnej naliczanej po pierwszym roku użytkowania.
Dotychczas WhatsApp, z którego aktualnie korzysta niemal miliard użytkowników, dostępny był w modelu biznesowym opartym na dwunastomiesięcznym, bezpłatnym dostępie, z późniejszymi, corocznymi opłatami w wysokości około 1 euro. Nie była to duża kwota, jednak z uwagi na fakt, że nie każdy posiada konto na PayPalu czy kartę kredytową, a na rynku znaleźć można wiele innych ogólnodostępnych komunikatorów oferujących tyle samo rozwiązań (np. Skype i Viber), podjęta została decyzja o zmianie polityki dystrybucji. Darmowość WhatsApp wzbudza jednak sporo pytań dotyczących ewentualnych sposobów jego monetyzacji przez Facebooka. W tym przypadku można jednak spać spokojnie. Gigant nie zamierza wprowadzać nachalnych reklam, które z pewnością uprzykrzyłyby korzystanie z programu wielu osobom. Zamiast tego planowane jest uruchomienie nowej funkcji, pozwalającej na komunikację zewnętrznych firm z użytkownikami i wyświetlanie spersonalizowanych treści, np. powiadomień z banku o podejrzanych transakcjach czy informacjach o opóźnieniach samolotów od danej linii lotniczej.
Źródło: Phonearena