Wyniki Lenovo za I kwartał 2015 roku

Lenovo opublikował wyniki finansowe za I kwartał bieżącego roku (IV kwartał roku fiskalnego 2014), obejmujący okres od stycznia do końca marca. Z przedstawionych danych wynika, że firma 36-procentowy spadek zysków, sprzedając łącznie niecałe 20 milionów smartfonów.

Lenovo zanotował dochód netto w wysokości 100 milionów dolarów, czyli o 36.7% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (158 milionów dolarów). Tymczasem analitycy przewidywali, że zysk wyniesie 91.6 miliona dolarów. Przychód koncernu wzrósł o 21% do 11.3 miliarda dolarów w I kwartale 2015 roku. Jeśli zaś chodzi o cały rok – Lenovo pochwalił się rekordowym dochodem 46.3 miliarda dolarów, 20% więcej rok do roku. Dział mobilny Lenovo, w tym przejęta w październiku 2014 roku Motorola, sprzedał 18.7 miliona smartfonów, a w ujęciu rocznym 76 milionów egzemplarzy. Dochód z tej dywizji, wliczając tablety z Androidem i telewizory Smart, wyniósł w zakończonym kwartale 2.8 miliarda dolarów. Lenovo przewiduje jednocześnie, że Motorola powróci do rentowności w przeciagu następnych czterech do sześciu kwartałów, głównie dzięki powrotowi na chiński rynek. W przyszłości smartfony tej marki mają rywalizować z najlepszymi produktami od Apple i Samsunga. Co się tyczy działu informatycznego firmy, który zazwyczaj przynosi Lenovo najwięcej przychodów, osiągnięto wynik na poziomie 13.3 milionów sprzedanych komputerów PC – o 2.7% więcej niż przed rokiem. Spadł jednak udział koncernu w globalnym rynku PC – 20 na 19.5%. Segment ten zajmuje się także produkcją tabletów na Windowsie i w tym kontekście przyniósł Lenovo 7.2 miliona dolarów dochodu (11-procentowy wzrost rok do roku).

Źródło: CNet

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
25%
2 głosy
12.5%
1 głosy
25%
2 głosy
37.5%
3 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze