Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki Netii za III kwartał 2017 r.

W III kw. 2017 roku przychody Netii wyniosły 356 mln zł i były o 1% niższe niż kwartał wcześniej. Przychody po 9 miesiącach osiągnęły kwotę 1.08 mld zł (-6% rok-do-roku).

Skorygowany Zysk EBITDA spółki wzrósł w stosunku do II kw. br. o 6%, sięgając kwoty 103 mln zł (marża 29%). Za okres styczeń-wrzesień było to natomiast 297 mln zł (spadek o 11% rok-do-roku). Z kolei zysk Netii po 9 miesiącach wyniósł 41.5 mln zł – o 37% więcej niż przed rokiem.

Dywizja B2B (business-to-business) wypracowała 184 mln zł przychodów (-1% kwartalnie oraz +1% rocznie) i 71 mln Skorygowanego Zysku EBITDA, poprawiając marżę o ponad 2 pp. (z 36 do 38.4%). Za spadek odpowiadały niższe o 2 mln zł przychody z usług głosowych.

W tym samym czasie sektor B2C (business-to-customer) osiągnął przychody na poziomie 167 mln zł, czyli 2% mniej niż kwartał wcześniej i wypracował Skorygowany Zysk EBITDA w kwocie 29 mln zł (marża 18.2%, wzrost o 1.5 pp kwartał-do-kwartału).

Na koniec września br. w segmencie B2C (nie uwzględnia spółki Petrotel) Netia świadczyła 1.53 mln usług, z czego 48% na sieciach własnych (wzrost o 2 pp.). Operator zwiększył również bazę abonentów usług TV (o 2 tys. do 184 tys.) oraz usług mobilnych – o 7 tys. do 132 tys. W efekcie 49% klientów usług szerokopasmowych na sieciach własnych korzysta z pakietów z TV. W ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług mobilnych (MVNO) liczba klientów Netia Mobile wzrosła o 30%. Dzięki temu spółka utrzymuje od wielu kwartałów stabilne ARPU na poziomie 56 zł.

Od początku stycznia do końca września 2017 r. Netia przeznaczyła na inwestycje 185 mln zł, z czego 100 mln zł to wydatki przypisane segmentowi B2C. Z tej kwoty 57 mln zł przeznaczone zostało w tym roku na projekt modernizacji Sieć XXI w.

Źródło: Netia
Back to top button