Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki Orange za III kwartał 2017 r.

Na koniec września br. Orange Polska miał w swojej bazie niemal 2 mln mniej kart SIM niż przed rokiem. Spadły również przychody i zysk. Sukcesem okazała się z kolei oferta Orange Love, przyczyniając się do 10% wzrostu liczby klientów konwergentnych.

Przychody spółki w 3 kw. wyniosły 2.814 mld zł i zmniejszyły się o 37 mln zł, tj. o 1.3% rok do roku. Zysk netto wyniósł 28 mln zł wobec 37 mln zł w analogicznym okresie 2016 roku. EBITDA była niższa o 55 mln zł niż przed rokiem, zamykając się kwotą 776 mln zł. Do pogorszenia trendu względem poprzedniego kwartału przyczynił się przede wszystkim wpływ nowych regulacji roamingowych, gdyż ogromny wzrost ruchu (zwłaszcza transmisji danych) przełożył się na znaczący wzrost kosztów międzyoperatorskich.

orange-wyniki-3q2017

Na koniec 3 kw. Orange miał 14.358 mln kart SIM, co oznacza spadek o 11.7% względem tego samego okresu rok wcześniej. W głównej mierze przyczyniła się do tego sytuacja w prepaidzie, który skurczył się o 2.613 mln kart w skali roku, w związku z obowiązkową rejestracją numerów i migracją do ofert abonamentowych. W postpaid liczba klientów wzrosła o 7.9% do 9.662 mln.

W segmencie komórkowych usług szerokopasmowych liczba klientów zmniejszyła się o 47 tys. wskutek zwrotu ku ofertom mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego oraz rosnących pakietów danych dla smartfonów w głosowych planach taryfowych. Wskaźnik penetracji dla smartfonów wśród klientów głosowych usług abonamentowych osiągnął blisko 70% wobec 65% w 3 kw. 2016 roku. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w segmencie głosowych usług abonamentowych nadal podwaja się rok do roku.

orange-wyniki-3q2017-1

W 3 kw. całkowita liczba klientów stacjonarnego Internetu zwiększyła się o 54 tys., czyli 10% w skali roku, osiągając poziom 2.38 mln. Liczba klientów usług światłowodowych wzrosła o 31 tys. (wobec 28 tys. w 2 kw. 2017 roku), osiągając poziom 176 tys. W zasięgu sieci światłowodowej znajdowało się 2.2 mln gospodarstw domowych, z czego 247 tys. objęto zasięgiem w 3 kw.

Nadal bardzo dobrze sprzedają się usługi konwergentne, w tym wprowadzona w lutym oferta Orange Love (korzysta z niej 400 tys. klientów). Liczba klientów w tym sektorze wzrosła o 111 tys., tj. o 10% kwartał do kwartału, do poziomu 1.2 mln. Łączna liczba usług, z których korzystają indywidualni klienci rozwiązań konwergentnych osiągnęła 3.75 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z czterech usług.

W segmencie stacjonarnych usług głosowych, utrata łączy netto spowolniła do 65 tys. wobec 68 tys. rok wcześniej. Wynikało to wyłącznie ze wzrostu w usługach telefonii internetowej (VoIP), które wchodzą w skład pakietu Orange Love.

Źródło: Orange
Back to top button