Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki Orange Polska za III kwartał 2016 roku

Orange Polska przedstawił wyniki finansowe i operacyjne za III kwartał 2016 roku. Był to szczególnie dobry okres w kontekście pozyskań nowych klientów ofert abonamentowych. Duże spadki nastąpiły w segmencie prepaid.

Skorygowane przychody wyniosły 2.85 mld zł i zmniejszyły się o 116 mln zł, tj 3.9% rok do roku. Zysk netto spółki wyniósł z kolei 37 mln zł wobec 110 mln zł w analogicznym okresie 2015 roku. Spadek ten w całości wynikał z niższego zysku operacyjnego, który w ujęciu rocznym zmniejszył się o 75 mln zł. Skorygowana EBITDA za III kwartał tego roku wyniosła 831 mln zł i w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku była niższa o 94 mln zł. Skorygowana marża EBITDA zmniejszyła się o 2.1 p.p. rok do roku, do poziomu 29.1%.Liczba klientów abonamentowych zwiększyła się III kwartale o 309 tys., co stanowi najwyższy wzrost od wielu lat. Przyczyniły się do tego skuteczne działania komercyjne, zwiększona migracja z segmentu usług przedpłaconych oraz wyjątkowo dobre wyniki submarki Nju Mobile (934 tys. aktywnych kart; 348 tys. w abonamencie i 595 tys. w prepaidzie). Aż o 600 tys. zmniejszyła się natomiast liczba klientów usług na kartę, co wynikało głównie z niższej liczby nowych aktywacji po wprowadzeniu w lipcu obowiązku rejestracji kart SIM.Liczba klientów korzystających z sieci LTE osiągnęła 3.8 mln, co oznacza wzrost o 19% względem II kwartału 2016 roku. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych osiągnął 57%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowych utrzymuje się na poziomie powyżej 100% rok do roku. Liczba przyłączeń netto klientów ofert konwergentnych (38 tys.) była nieznacznie wyższa niż w poprzednim kwartale (33 tys.).Zagregowany wskaźnik ARPU z usług mobilnych obniżył się o 8.2% rok do roku, a w przypadku usług abonamentowych o 11%.W segmencie stacjonarnego Internetu Orange zanotował najniższa o wielu kwartałów utratę klientów netto (10 tys.), do czego przyczyniła się znaczna liczba klientów aktywujących usługi o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) – 44 tys. w trzecim kwartale, a także niższa utrata łączy ADSL. Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosiła 22% wobec 13% przed rokiem. Na wskaźnik ARPU z usług stacjonarnego dostępu szerokopasmowego nadal wpływały wprowadzone w 2015 roku obniżki cen. W segmencie stacjonarnych usług głosowych utrata łączy netto wyniosła 68 tys. wobec 61 tys. w II kwartale 2016 roku.

Źródło: Orange

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button