Wyniki Orange za II kwartał 2016 roku

Wyniki Orange za II kwartał 2016 roku

Orange Polska opublikował wyniki za drugi kwartał 2016 roku. Na koniec czerwca operator miał 16.696 miliona kart SIM, czyli o 431 tysięcy więcej niż kwartał wcześniej.

Skorygowane przychody wyniosły 2.903 miliona zł i zmniejszyły się o 105 miliona zł, tj. 3.5% rok do roku. Wzrosły za to przychody komórkowe (o 6.5% w ujęciu rocznym), głównie dzięki rosnącej sprzedaży sprzętu. Orange wypracował także 824 miliona zł zysku EBITDA oraz 17 milionów zł zysku netto. Całkowita liczba klientów mobilnych zwiększyła się o 431 tysięcy – w ujęciu rocznym o 7%. W segmencie abonamentowym operator zanotował 222 tysiące przyłączeń netto (trzeci kolejny kwartał, w którym przekroczony został poziom 200 tysięcy). Wzrost ten rozłożył się pomiędzy poszczególne grupy klientów: użytkowników telefonów komórkowych, mobilnego Internetu i telemetrii (M2M). W segmencie usług przedpłaconych utrzymała się korzystna dynamika z I kwartału, a przyłączenia netto wyniosły 209 tysięcy (najwyższy poziom od wielu lat). Liczba klientów sieci LTE wyniosła 3.2 miliona, co oznacza wzrost o blisko 32% względem I kwartału 2016. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych przekroczył 53%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowym utrzymuje się na poziomie powyżej 100% rok do roku. Liczba przyłączeń netto klientów ofert konwergentnych (33 tysiące) była nieznacznie niższa niż rok wcześniej (36 tysięcy). Łączna liczba usług, z których korzystają ci klienci, wyniosła 3.4 miliona – oznacza to, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług. W segmencie stacjonarnego Internetu utrata klientów netto (22 tysiące) była niższa niż w ostatnich kilku kwartałach. Liczba przyłączeń netto dla usług o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) osiągnęła poziom 43 tysięcy i była nieznacznie niższa niż w I kwartale (50 tysięcy). Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosi obecnie 20% wobec 11% przed rokiem. W stacjonarnych usługach głosowych nastąpiła utrata łączy netto z 74 do 61 tysięcy w II kwartale tego roku.

Źródło: Orange

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
66.67%
2 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
33.33%
1 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top