Wiadomości

Wyniki Orange za III kwartał 2015 roku

Orange przedstawił swoje wyniki za trzeci kwartał bieżącego roku. Wynika z nich między innymi, że operator ma już 15.693 miliona klientów, notuje dalsze wzrosty w segmencie mobilnego Internetu i uzyskał o ponad 20% mniejszy zysk niż rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody w trzecim kwartale 2015 roku wyniosły 2.971 miliona zł i w ujęciu rocznym zmniejszyły się o 74 miliony zł, czyli 2.4%. Przychody z usług mobilnych utrzymały się na prawie niezmienionym poziomie, do czego przyczyniły się niższy spadek ARPU, duży przyrost liczby klientów oraz stabilny wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu. Pozostałe przychody były o 33 miliony wyższe, dzięki wzrostowi przychodów z usług ICT. Spadek dochodów z usług stacjonarnych nieznacznie przyspieszył i wyniósł 105 miliona zł rok do roku, na co złożyły się wyższe spadki przychodów z usług hurtowych i stacjonarnego dostępu do Internetu. EBITDA za trzeci kwartał wyniosła 929 miliona i w ujęciu rocznym była niższa o 140 miliona złotych. Marża EBITDA wyniosła 31.3% i zmniejszyła się o 3.8 p.p rok do roku. Zysk netto Orange Polska wyniósł 110 miliona zł wobec 140 miliona zł w analogicznym okresie 2014 roku. news-orange-wyniki-3q2015-2W wyniku kolejnego dobrego kwartału w segmencie usług abonamentowych oraz ograniczenia strat w segmencie usług przedpłaconych, całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła o ponad 100 tysięcy. Działania komercyjne Orange przyczyniły się do osiągnięcia 190 tysięcy przyłączeń netto usług abonamentowych, przy czym podobnie jak w II kwartale, wzrost ten rozłożył się pomiędzy poszczególne grupy klientów (biznes, indywidualni i M2M). W efekcie, dynamika wzrostu liczby mobilnych klientów abonamentowych wzrosła do +7.4% rok do roku. Kwartalny wskaźnik odejść klientów abonamentowych wyniósł 3% i był najniższy od wielu lat. Przyrost liczby klientów mobilne Internetu okazał się rekordowy – 113 tysięcy przyłączeń netto. Liczba użytkowników sieci LTE osiągnęła 1.577 miliona. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych wzrósł w ujęciu rok do roku z 48% do 58%. news-orange-wyniki-3q2015-1Liczba klientów ofert konwergentnych zwiększyła się o 39% rok do roku (w tym 40 tysięcy przyłączeń netto w III kwartale), osiągając na koniec kwartału poziom 667 tysięcy. Łączna liczba usług, z których korzystają klienci rozwiązań konwergentnych, zbliżyła się do 2.7 miliona, co oznacza, że na jednego klienta przypada średnio 4.1 usługi. Liczba przyłączeń netto klientów szybkiego dostępu do Internetu (VHBB) w segmencie stacjonarnych usług szerokopasmowych wyniosła z kolei 39 tysięcy i była najwyższa w historii. Baza klientów zwiększyła się do 271 tysięcy, co stanowiło 13% wszystkich klientów usług stacjonarnego dostępu do Internetu. Utrata stacjonarnych łączy głosowych nieznacznie zmniejszyła się w ujęciu kwartalnym i wyniosła 76 tysięcy, wobec 88 tysięcy w drugim kwartale 2015 roku. Utrzymała się za to korzystna dynamika w usługach TV: w ciągu kwartału przyłączono netto 13 tysięcy klientów (5% wzrostu).

Źródło: Orange

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close