Wyniki Play po II kwartale 2017 r.

play

Po pierwszym półroczu 2017 r. Play miał w swojej bazie 14.5 mln abonentów, co przełożyło się na 28% udziału w rynku oraz dalszy wzrost przychodów operacyjnych.

Przychody spółki osiągnęły poziom 3.210 mld zł (1.628 mld zł w II kw. 2017.), stanowiąc wzrost o 9.5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r. Skorygowana EBITDA zwiększyła się do 1.163 mld zł (+21.5% rok do roku), a marża EBITDA wzrosła o 3.6 p.p. do poziomu 36.2%. Dochód netto w skali roku spadł ze 176.1 mln zł do 57.5 mln zł. Od początku roku firma przeznaczyła również 360 mln zł na rozwój sieci, z czego 150 mln zł w samym II kwartale.

Na koniec czerwca br. Play miał 14.484 mln abonentów – 61.7% z nich stanowili klienci kontraktowi (8.942 mln), co oznacza wzrost o 576 tys. netto (+260 tys. w II kw. 2017 r.). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba użytkowników ofert na kartę spadła z 6.988 mln do 5.542 mln, w głównej mierze w wyniku ustawowej rejestracji kart SIM.

Średni przychód na użytkownika (ARPU) w segmencie abonamentowym wyniósł 38.4 zł, a w prepaidzie 17.5 zł, a także odpowiednio 38.5 zł i 18.7 zł w samym II kw. 2017 r.

Play poinformował również, że na dzień 30 czerwca 2017 r. zasięg 4G LTE zwiększył się do 92.7% pokrycia populacji (+4.8 p.p. r/r), natomiast zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się do 80.3% (+11.0 p.p. r/r).

Źródło: Play

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
33.33%
1 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
66.67%
2 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top