Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki sprzedaży smartfonów w II kwartale 2015 roku

Zgodnie z najnowszymi danymi opublikowanym przez Strategy Analytics, na całym świecie sprzedano w drugim kwartale tego roku 434.6 miliona smartfonów. Zdecydowanym liderem pozostał Samsung, który wspólnie z Apple posiada ponad jedną trzecią całego rynku. Świetnie zaprezentował się również Huawei.

Samsung w raportowanym kwartale sprzedał 89 milionów telefonów, czyli o niecałe 6 milionów mniej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na udział w rynku rzędu 20.5% (22.3% w drugim kwartale 2014 roku). Kolejne miejsca należały do Apple i Huawei, które sprzedały odpowiednio 47.5 oraz 30.6 miliona urządzeń. Dla firmy z Cupetino jest to znaczący wzrost względem ubiegłego roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 35.2 miliona sztuk. Huawei dzięki swojej postawie i poprawieniu wyniku z 2014 roku o 50%, prześcignął w zestawieniu Microsoft, stając się trzecim największym na świecie producentem smartfonów, z 7% udziału w rynku. Microsoft z kolei zanotował spory spadek sprzedaży. W analogicznym okresie zeszłego roku słuchawki firmy sprzedały się w nakładzie 50.3 miliona egzemplarzy, teraz zaś 27.8 miliona (w statystykę wliczane są również zwykłe telefony). news-strategy_analytics-raport-sprzedaz_smartfonowCzołową piątkę zamknęło Xiaomi, dostarczając do sklepów 19.8 miliona telefonów i zdobywając 5% udziału. Producent pozostaje liderem w Chinach, jednak jego rozwój na rynku lokalnym i międzynarodowym zwalnia, a w skutek intensywnej konkurencji ze strony Huawei, Meizu i innych, Xiaomi może mieć problem z utrzymaniem piątej pozycji w globalnym rynku smartfonów w nadchodzących kwartałach. Łącznie w drugim kwartale 2015 roku sprzedano 434.6 miliona smartfonów, w porównaniu do 428 milionów rok wcześniej, czyli zaledwie o 1.5% więcej. Jest to zatem najsłabszy wynik branży (pod względem wartości wzrostu) od dwóch lat, głównie z powodu malejącego popytu na telefony w Chinach, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Strategy Analytics

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button