Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki T-Mobile Polska za III kwartał 2017 roku

Na koniec września br. T-Mobile miał w bazie 10.297 mln aktywnych kart SIM i mógł się pochwalić najlepszym w swojej historii bilansem przenoszalności numerów komórkowych.

Skonsolidowane przychody całkowite spółki wyniosły 1.6 mld zł i były niższe o 1.2% w stosunku do trzeciego kwartału 2016 r. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1.485 mld zł i były niższe o 1.5% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Pozostałe przychody uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 115 mln zł i były wyższe o 1.8% od wyniku z ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA za ten okres zamknęła się kwotą 375 mln zł, w porównaniu z 543 mln zł w 2016 roku.

T-Mobile na koniec września 2017 r. obsługiwał 10.297 mln klientów. Liczba klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 56 tys. do 6.797 mln. W porównaniu do trzeciego kwartału zeszłego roku baza abonentów wzrosła o 256 tys. W segmencie usług przedpłaconych liczba klientów wyniosła 3.5 mln i była o 10 tys. mniejsza niż kwartał wcześniej. Jednocześnie z 10 na 13 zł wzrósł średni przychód miesięczny na klienta usług prepaid.

Jeśli chodzi o statystyki przenoszalności numerów komórkowych, T-Mobile zakończył kwartał z najlepszym wynikiem spośród czołowej czwórki telekomów z ponad 10 tysięcy numerów na plusie. W przypadku numerów stacjonarnych T-Mobile uzyskał najlepszy bilans spośród wszystkich operatorów.

Liczba stacji bazowych T-Mobile w technologii LTE wzrosła o 1550 do blisko 10 tys., a liczba stacji oferujących LTE 800 MHz wzrosła o 3100 i obecnie przekracza 5 tys. Oznacza to, że 99.8% populaji kraju znajduje się w zasięgu LTE operatora. Technologia Carrier Aggregation jest natomiast dostępna na blisko 3.5 tys. stacji, docierając do 34% populacji Polski. Maksymalna prędkość transmisji danych wzrosła do 395 Mb/s.

Źródło: T-mobile
Back to top button