Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Wyniki T-Mobile Polska za II kwartał 2015 roku

W zakończonym drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile uzyskał wzrost przychodów o 6.4%, na co wpływ miała m.in. zakończona integracja z GTS Poland. Baza klientów operatora wyniosła natomiast 15.827 miliona osób, a zasięg LTE pokrywa 77% populacji kraju.

W drugim kwartale 2015 roku przychody T-Mobile wzrosły o 3.4% osiągając wartość 1.574 miliarda złotych. W całym pierwszym półroczu przychody spółki wyniosły 3.176 miliarda złotych i były wyższe o 6.4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła firmie strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego sektora w drugim kwartale wyniosły 110 milionów złotych i wykazaly pozytywny trend w ujęciu kwartalnym, rosnąc o 8.9% w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku wzrosły o 0.1% osiągając wartość 2.965 miliarda złotych. W drugim kwartale EBITDA T-Mobile Polska osiągnęła wartość 591 milionów złotych i była wyższa o 0.3% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 37.6% i była niższa o 1.1 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2014 roku. Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wyniósł w drugim kwartale 23 złote. Równocześnie wartość ARPU dla segmentu abonamentowego wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku o 2.3%. Ten pozytywny trend jest odzwierciedleniem zmian w ofertach T-Mobile. Dodatkowo wzrosła liczba klientów wybierających oferty rodzinne – stanowią one już około 20$ podstawowej sprzedaży operatora. Na koniec drugiego kwartału 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15.827 miliona klientów, co stanowi wzrost o 32 tysiące w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. Spółka zakończyła kwartał z bazą 9.118 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6.708 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych zmniejszyła się o 76 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 108 tysięcy w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. Sieć T-Mobile Polska obejmuje swoim zasięgiem w technologiach 2G i 3G blisko 100% populacji Polski. Zasięg w technologii LTE docierał 30 czerwca do ponad 77% osób w kraju, co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. W tym samym czasie w sieci T-Mobile udział transmisji danych LTE wzrósł z 14 do blisko 21%.

Źródło: T-Mobile

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button