Wiadomości

Wyniki T-Mobile w 2015 roku

T-Mobile Polska opublikował dziś swoje wyniki finansowe i operacyjne uzyskane w 2015 roku. Na koniec grudnia operator miał 12.065 miliona klientów.

Przychody spółki wyniosły w czwartym kwartale 2015 roku 1.645 miliarda złotych. Dzięki pozytywnemu wpływowi integracji z GTS Poland w całym 2015 roku T-Mobile uzyskał przychody równe 6.459 miliarda złotych, czyli o 3.4% więcej w porównaniu do 2014 roku. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł w czwartym kwartale 601 milionów złotych, zaś marża EBITDA w tym okresie zmniejszyła się o 3.1 punktu procentowego (do 36.5%) względem analogicznego okresu 2014 roku. Wypracowany przez firmę skonsolidowany zysk EBITDA w całym 2015 roku wyniósł 2.425 miliarda złotych i był wyższy o 0.2% rok do roku. T-Mobile Polska na koniec 2015 roku obsługiwał bazę 12.056 miliona klientów i posiadała w segmencie usług przedpłaconych 5.487 miliona klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6.569 miliona klientów. Niższa o ponad 3.6 miliona kart SIM baza klientów obsługiwanych przez T-Mobile wynika w głównej mierze z wprowadzenia przez firmę nowego standardu dotyczącego terminu utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności. W czwartym kwartale 2015 roku T-Mobile skupił się na zwiększaniu zasięgu LTE, przygotowaniu infrastruktury pod wprowadzenie nowych technologii oraz uruchomienie usług na nowo pozyskanych częstotliwościach. Dzięki stale prowadzonym inwestycjom w tym czasie zasięg sieci LTE w T-Mobile wzrósł z 76% do 83% populacji kraju. W grudniu ubiegłego roku telekom zaprezentował testy i zapowiedział sukcesywne wdrażanie w 2016 roku trzech nowych technologii: VoLTE, VoWiFi i carrier aggregation. W drugiej połowie 2015 roku T-Mobile Polska rozpoczął wprowadzanie zmian dotyczących komunikacji z klientami. W czwartym kwartale ubiegłego roku operator zniósł opłatę za sprawdzanie salda konta dla usług prepaid, zmienił sposób aktywacji usług premium oraz uprościł proces obsługi gwarancyjnej. Spółka zaproponowała także, w październiku 2015 roku, nowe podejście do obsługi firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, co zaowocowało wzrostem liczby przedsiębiorców odwiedzających sklep operatora o 18% oraz zwiększonym o 10% ruchem na stronie www.

Źródło: T-Mobile

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close