OGÓLNE |
Oficjalna nazwa i model telefonu Nazwa |
Samsung Gear S3 Frontier |
Alternatywna nazwa modelu (zależna od rynku) lub dodatkowe oznaczenie numeryczne. Znany też jako |
? |
Data rynkowej premiery urządzenia. Premiera rynkowa |
2016-10-01 |
Nazwa państwa, w którym urządzenie zostało wyprodukowane. Kraj produkcji |
Korea Południowa |
Miejsce, w którym znajduje się główna siedziba firmy. Kraj pochodzenia producenta |
Korea Południowa |
Państwo, w którym opracowano wzornictwo i zaprojektowano elementy wyposażenia smartfona. Kraj badań i rozwoju produktu |
Korea Południowa |
Miejsce, w którym powstała pierwotnie marka stosowana przez producenta. Kraj pochodzenia marki |
Korea Południowa |
Orientacyjna kategoria cenowa urządzeń, bazująca na danych z oficjalnych kanałów dystrybucji. Wyróżniono następujące grupy: niska (1 - 699 zł) średnia (700 – 1499 zł) wysoka (powyżej 1500 zł). Klasa cenowa |
wysoka |
Określa fabryczną wersję zainstalowanego systemu operacyjnego, dostępnego po wyjęciu smartfona z pudełka. Fabryczny system operacyjny |
Tizen OS |
Oznaczenie nazwy i wersji systemu operacyjnego po dokonaniu aktualizacji (dotyczy momentu, w którym opublikowano recenzję). Wersja systemu po aktualizacji |
Tizen OS |
Lista systemów operacyjnych, z ktrórymi poprawnie współpracuje smartwatch lub smartband. Kompatibilny z systemem operacyjnym |
Android, iOS |
W pamięci urządzenia użtkownik może instalować gry i aplikacje pobrane ze sklepu internetowego. Możliwość instalowania gier / aplikacji |
tak |
|
WYGLĄD / Ergonomia |
Typ produktu. Obecnie na rynku można wyróżnić dwa rodzaje urządzeń waearable: smartbandy - opaski na rękę wyposażone w czujniki, najcześciej pozbawione wyświetlacza, oraz smartwatche - inteligentne zegarki z ekranami o różnych kształtach. Rodzaj wearable |
smartwatch |
Typwe przeznaczenie produktu. Z reguły smartwatche i smartbandy oferują zbiór opcji wspomagających trening, funkcje komunikacyjne oraz wspomagają codzienną aktywność, przypominając na podstawie harmonogramu o zaplanowanych zadaniach i spotkaniach. Zakres zastosowania |
informacje, komunikacja, aplikacje, zdrowie, sport, GPS |
Dostępność fizycznych przycisków ułatwia korzystanie z urządzenia. Najcześciej służą one do aktywowania podświetlenia ekranu lub wyboru opcji. Przyciski fizyczne |
tak |
Im mniejsza wielkość, tym telefon bardziej poręczny i smukły. W przypadku smartfonów zbyt małe urządzenie może być niewygodne w obsłudze. Podane liczby oznaczają wysokość, szerokość oraz grubość urządzenia. Wymiary (w milimetrach) |
46 x 49 x 12,9 |
Im mniejsza masa, tym lżejszy telefon. Zbyt lekkie urządzenia mogą jednak sprawiać wrażenie wykonanych z podzespołów o przeciętnej jakości. Masa (g) |
62 |
Materiały, z których zostały wykonane elementy obudowy. Najdroższe urządzenia najczęściej chronione są komponentami z hartowanego szkła oraz metalu. Wykonanie |
stal, szkło, metal |
Dostępne na rynku kolory obudów danego modelu. Trzeba pamiętać, że Polsce niektóre wersje nie są dostępne. Dostępne kolory |
czarny, srebrny |
Materiały, z jakich został wykonany pasek, utrzymujący urządzenie na nadgarstku. Wykonanie paska(ów) |
skóra |
Określa możliwość wymiany pasków, co wpływa na komfort i personalizację urządzenia. Wymienne paski |
tak |
Norma wytrzymałości określająca odporność urządzenia na kurz oraz wodę. Im wyższa cyfra tym lepiej. 5 z przodu oznacza, że telefon jest w pełni odporny na pył. Druga cyfra określa głębokość i czas możliwego zanurzenia (np. 7 oznacza pół metra przez 30 minut) Wzmocniony (kurzo / wodoodporny) |
IP68 |
|
WYŚWIETLACZ |
Dostępność diod powiadomień lub wyświetlacza e-ink/LCD/AMOLED, ułatwiającego korzystanie z urządzenia. Wyświetlacz |
tak |
Inteligentne zegarki oferują wyswietlacze o różnych kształtach - najcześciej naśladują klasyczne urządzenia za pomocą okrągłych wyświetlaczy. Można jednak znaleźć na rynku smartwatche wyposażone w prostokątne lub kwadratowe ekrany. Kształt wyświetlacza |
okrągły |
Wyświetlacze oporowe - używane w starszych smartfonach, interpretują nacisk na dany punkt ekranu. Charakteryzuje je niska czułość, nie można osłaniać ich szkłem, nie rejestrują dotyku w kilku punktach jednocześnie (np. gestów powiększania treści). Wyświetlacze pojemnościowe - interpretują zmiany napięcia towarzyszące przyłożeniu do nich palca. Charakteryzują się znacznie wyższą czułością od ekranów oporowych. Najczęściej nie można ich jednak obsługiwać rysikiem. Wyświetlacz dotykowy |
tak |
Zaokrąglone krawędzie wyświetlacza zwiększają zazwyczaj komfort korzystania z urządzenia. Zagięty wyświetlacz |
nie |
Długość przekątnej wyświetlacza, w połączeniu z rozdzielczością pozwala ocenić ostrość i wyrazistość obrazu. Im większy ekran, tym bardziej komfortowe staje się korzystanie z multimediów, ale też obniża się poręczność urządzenia. Przekątna wyświetlacza (cale) |
1.3 |
Wartość określająca liczbę pikseli w poziomie i w pionie. Im ich więcej, tym wyświetlany obraz jest ostrzejszy i wyraźniejszy Rozdzielczość wyświetlacza |
360 x 360 |
Szacowana liczba pikseli przypadających na jeden cal powierzchni wyświetlacza. Gęstość pikseli (ppi) |
278 |
W zależności od zastosowanej technologii ekrany różnią się od siebie jasnością, głębią czerni i jakością odwzorowania kolorów. LCD IPS oraz PLS to wyświetlacze, które wyróżniają szerokie kąty widzenia, równomierne podświetlenie i dobre odwzorowanie kolorów. LCD TN wypadają pod tym względem znacznie gorzej. AMOLED to ekran, których charakteryzuje idealna głębia czerni i żywe, soczyste barwy. Rodzaj wyświetlacza |
Super AMOLED |
Im wyższa wartość, tym lepsze odwzorowanie kolorów przez wyświetlacz Maks. liczba wyświetlanych kolorów |
16 milionów |
Komponenty chroniące wyświetlacz przed uszkodzeniem. Zazwyczaj ochronę stanowi hartowane szkło różnych producentów. Ochrona wyświetlacza |
Gorilla Glass SR+ |
|
UKŁAD I PAMIĘĆ |
Nazwa i wersja SoC (System-on-a-chip) wykorzystanego w urządzeniu. SoC stanowi połączenie wielordzeniowego procesora, układu odpowiedzialnego za wyświetlanie grafiki oraz modułów komunikacyjnych, w które zostało wyposażone urządzenie. Model układu |
Exynos 7 Dual |
Typ oraz wersja rdzeni procesora. Rodzaj rdzeni |
Cortex Ax |
Określa liczbę rdzeni procesora (więcej = lepiej). Inne parametry decydujące o wydajności urządzenia to m.in. wykorzystany układ graficzny, konstrukcja procesora i pojemność pamięci RAM. Wyższa wydajność oznacza szybsze działanie interfejsu, programów oraz gier. Liczba rdzeni |
2 |
Główna jednostka obliczeniowa urządzenia. Im wyższa wartość, tym lepiej. Mnożnik oznacza liczbę rdzeni (więcej -> lepiej). Nie jest to jednak jedyny parametr decydujący o wydajności urządzenia. Równie ważny jest wykorzystany układ graficzny, konstrukcja procesora, ilość pamięci RAM i kilka innych. Wyższa wydajność to szybsze działanie interfejsu, programów oraz gier Taktowanie rdzeni (GHz) |
1 |
Nazwa układu graficznego odpowiadającego za wyświetlanie obrazu Układ graficzny (GPU) |
? |
Pamięć ściśle powiązana z procesorem. Im jej więcej, tym więcej programów używać można jednocześnie. Zapotrzebowanie na nią zależy od systemu operacyjnego i używanych aplikacji Pamięć RAM (GB) |
0,75 |
Czyli wartość określająca ilość danych, jaka można zostać skopiowana na urządzenie. W przypadku smartfonów wartość ta jest niższa od zadeklarowanej (część pochłania system, może to być nawet 2 GB w przypadku niektórych Androidów). Jedna piosenka w formacie MP3, to około 4 MB, czyli 0,004 GB. Z kolei dobrej jakości film w rozdzielczości Full HD to około 2 GB Wbudowana pamięć (GB) |
4 |
|
APARAT |
Wartość określająca liczbę punktów (pikseli), z których składa się zdjęcie. Do wyświetlania na monitorze wystarczające są 3,2 Mpix. W przypadku niższych wartości fotografia będzie niewyraźna. Trzeba jednak pamiętać, że rozdzielczość nie ma kluczowego wpływu na jakość zdjęcia i np. 13 Mpix w telefonie nie dorówna 5 Mpix ze średniej klasy aparatu kompaktowego. Warto pamiętać, że producenci często wykorzystują liczbę megapikseli jako chwyt marketingowy. Liczba megapixeli |
brak aparatu |
Dodatkowe wyposażenie aparatu związane z oprogramowaniem, które umożliwia m.in. wykrywanie uśmiechów i twarzy, przetwarzanie zdjęć HDR, tworzenie ujęć panoramicznych oraz zapisywanie w fotografiach tagów informujących o miejscu, w którym zarejestrowano ujęcie. Dodatkowe funkcje |
nie dotyczy |
|
ŁĄCZNOŚĆ |
Obsługiwany typ karty SIM. Najpopularniejszy jest standard mini-SIM, który w telefonach i smartfonach jest stosowany od wielu lat. Coraz większą popularność zdobywa micro-SIM - karty tego typu są mniejsze, można je uzyskać albo odpowiednio przycinając mini-SIM, albo wymieniając kartę w salonie operatora. Rzadziej występuje nano-SIM, jednak i tego typu karty można zdobyć u operatora. Rodzaj karty SIM |
e-SIM |
Mobilna transmisja danych: 2G - najstarszy standard (technologie GSM oraz EDGE), obejmujący zasięgiem niemal cały kraj, ale zapewniający wolny transfer danych. Sprawdza się głównie w przypadku rozmów głosowych 3G - standard zapewniający satysfakcjonującą szybkość transmisji danych (technologie UMTS, HSPA, HSPA+) LTE - technologia zapewniająca bardzo szybką transmisję danych (w Polsce do 150 Mb/s) z małymi opóźnieniami. Przez operatorów LTE często określane jest mianem 4G, jednak z technicznego punktu widzenia nazwa tej technologii powinna brzmieć 3,9G. Za 4G należy uznać technologię LTE Advanced (LTE Cat. 5), która umożliwia transferowanie danych z szybkością do 300 Mb/s. Współpracuje z sieciami |
Wi-Fi, 2G, 3G, LTE |
Obsługa łączności LTE. W zależności od kategorii umożliwia pobieranie danych z szybkością do 150 Mb/s (LT Cat. 4) lub 300 MB/s (LTE Advanced, Cat. 5). Wysyłanie plików możliwe jest z szybkością do 50 MB/s (Cat. 4) oraz 75 Mb/s (Cat. 5). Kolejne standardy LTE przewidują jeszcze szybszy transfer danych: Cat. 8 - do 3 Gb/s, Cat. 9 - do 452 Mb/s. Kategoria LTE |
? |
Amerykański system pozycjonowania satelitarnego. Położenie wyposażonego w odbiornik urządzenia zostaje określone na podstawie namierzających go satelitów. W telefonach technologię tę wspierają nadajniki operatorów komórkowych (czyli A-GPS), dzięki czemu proces pozycjonowania skraca się do kilkunastu sekund GPS |
A-GPS, GLONASS, GPS |
Standard lokalnych sieci bezprzewodowych, który umożliwia dostęp do Internetu bez narażania się na koszty za transmisję danych w sieciach 2G/3G/LTE. Ograniczeniem technologii Wi-Fi jest jej niewielki zasięg.- do kilkadziesiąt metrów od nadajnika. Wi-Fi |
b, g, n |
Popularny standard bezprzewodowego transferu danych pomiędzy urządzeniami. Umożliwia wymianę plików, przesyłanie muzyki do słuchawek oraz obsługę innych akcesoriów (np. myszy, klawiatury). Bluetooth |
4.2 |
Technologia do komunikacji zbliżeniowej wykorzystywana w np. kartach płatniczych. Wyposażonym w moduł NFC telefonem można wykonywać płatności (w Polsce pozwala na to niewiele banków) i przesyłać między urządzeniami pliki szybciej niż przez Bluetooth. NFC |
tak oraz Samsung Pay |
Najpopularniejszy, przewodowy standard łączności, który umożliwia podłączanie wielu rozmaitych akcesoriów (myszki, klawiatury, kable, głośniki itp.) oraz transfer danych między urządzeniami. USB |
dedykowane USB |
Dostępność portu podczerwieni umożliwia wymianę danych pomiędzy urządzeniami, a także sterowanie stacjonarnymi odtwarzaczami, odbiornikiem radiowym i TV, w zastępstwie pilota na podczerwień. Port podczerwieni |
nie |
Określa możliwość odbierania i nawiązywania połączeń głosowych przez tablet. Możliwość wykonania połączeń głosowych |
watch_phone |
|
KOMUNIKACJA |
Urządzenie umożliwia odczytywanie SMS-ów na ekranie lub za pomocą syntezatora mowy. Odczytywanie wiadomości SMS |
tak |
Wearable umożliwia wysyłanie wiadomości SMS. Wysyłanie wiadomości SMS |
tak |
Urządzenie umożliwia przeglądanie powiadomień z Twittera lub Facebooka Wyświetlanie wiadomości z Facebooka / Twittera |
tak |
Wearable umożliwia wyświetlanie treści wiadomości e-mail oraz wysyłanie listów elektronicznych. Wyświetlanie i wysyłanie wiadomości email |
tak |
Na ekranie smartwatcha lub smartbanda możliwe jest przeglądanie stron Internetowych. Wyświetlanie stron WWW |
tak |
|
SENSORY |
Urządzenie zostało wyposażone w żyroskop (przyrząd do pomiaru kątowego), który pozwala precyzyjnie określić orientację smartwatcha lub smartbanda. Czujniki położenia |
akcelerometr, żyroskop |
Urządzenie zostało wyposażone w żyroskop (przyrząd do pomiaru kątowego), który pozwala precyzyjnie określić orientację smartwatcha lub smartbanda. Cyfrowy kompas |
tak |
Smartband lub smartwatch został wyposażony w sensor, umożliwiający odczytanie wysokości nad poziomem morza. Wysokościomierz |
nie |
Sensor umożliwiający określenie jasności docierającego do urządzenia światła widzialnego. Czujnik oświetlenia |
tak |
Podobnie, jak w przypadku sensora oświetlenia, czujnik który mierzy jasność światła w paśmie ultrafioletowym. Czujnik promieniowania UV |
nie |
Sensor umożliwiający punktowy pomiar temperatury ciała. Czujnik temperatury skóry |
nie |
Czujnik umożliwiający pomiar przewodnictwa elektrycznego, zmieniająceogo się w wyniku różnic nawilżenia skóry. Stosowany m.in. do sprawdzania zmian stanów emocjonalnych. Czujnik GRS (galwanicznej reakcji skóry) |
nie |
Urządzenie zostało wyposażone w czujnik, który monitoruje pracę serca. Zazwyczaj sensor jest umieszczany w części wearable stykającej się bezpośrednio ze skórą. Pulsometr |
tak |
Sensor służący do pomiaru stężenia dwutlenku węgla. Czujnik CO2 |
nie |
|
FUNKCJE ZDROWOTNE |
Sensor służący do pomiaru stężenia dwutlenku węgla. Licznik kroków |
tak |
Aplikacja wspomagajaca obliczanie kalorii spalonych w wyniku aktywności fizycznej. Licznik spalonych kalorii |
tak |
Oprogramowanie służące do wyliczania przebytej drogi na podstawie wskazań różnych sensorów. Licznik przebytej odległości |
tak |
Program umożliwiający stałe monitorowanie pracy serca. Monitorowanie pracy serca |
tak |
Oprogramowanie oferujące opisy ćwiczeń fizycznych, wspomagające ich realizację. Wybór typów ćwiczeń |
tak |
Aplikacja, która nadzoruje sen oraz ułatwia określenie efektywnego rytmu codziennej aktywności i okresów wypoczynku. Monitorowanie snu |
tak |
Program wspomagający sprawdzanie liczby wypitych butelek wody oraz filiżanek kawy. Monitorowanie spożycia wody i kawy |
nie |
Narzędzie, które zbiera z różnych sensorów dane o zdrowiu użytkownika. Zazwyczaj jest połączone z wirtualnym trenerem, stymulującym aktywność fizyczną. Aplikacja do zapisywania danych |
tak |
Wirtualny trener, który umożliwia planowanie i wspomaga realizację ćwiczeń fizycznych. Asystent treningów |
tak |
Zestaw programów, które umożliwiają rywalizację w gronie znajomych w zakresie aktywności fizycznej. System osiągów |
tak |
|
ZARZĄDZANIE TELEFONEM |
Urządzenie zostało wyposażone w asystenta, rozpoznającego mowę i reagującego na polecenia. Obsługa poleceń głosowych |
tak |
Wearable umożliwia wyświetlanie powiadomień. Wyświetlanie powiadomień |
tak |
Urządzenie odbiera informacje wpisane w kalendarz oraz prezentuje na ekranie najważniejsze, zaplanowane zadania. Wyświetlanie wpisów z kalendarza |
tak |
Smartwatch lub smartband współpracuje z nawigacją smartfona oraz prezentuje wskazówki nawigacyjne. Wyświeltanie wskazówek nawigacyjnych |
tak |
Urządzenie współpracuje z oprogramowaniem aparatu smartfona, umożliwa sterowanie spustem migawki. Aktywacja migawki aparatu |
tak |
Wearable umożliwia wyszukiwanie informacji w Internecie. Wyszukiwanie informacji w sieci |
tak |
Smartband lub smartwatch został wyposażony w oprogramowanie umożliwiajace planowanie alarmów oraz sygnalizowanie zaplanowanych terminów. Alarmy |
tak |
Urządzenie sygnalizuje komunikaty lub alarmy za pośrednictwem wibracji. Wibracje |
tak |
|
Multimedia |
Moduł umożliwiający słuchania radia w paśmie FM. Zazwyczaj wymaga podłączenia słuchawek, które pełnią rolę anteny. Radio |
nie |
Dołączona do urządzenia aplikacja, która umożliwia słuchanie utworów w formacie MP3. Odtwarzacz MP3 |
tak |
Większość smartfonów oferuje monofoniczny głośnik zewnętrzny, zdarzają się jednak wyjątki - urządzenia wyposażone w głośniki stereo. Rozwiązanie takie sprawdzi się podczas słuchania muzyki poza domem. Głośniki |
mono |
Formaty plików audio odtwarzane przez dołączone do urządzenia oprogramowanie. Odtwarzanie muzyki |
wav, m4a, mp3, aac |
Formaty plików wideo odtwarzane przez dołączone do urządzenia oprogramowanie. Odtwarzanie wideo |
H.264, 3gp, mp4, H.263 |
Smartband lub smartwatch oferuje możliwość zabawy w proste gry. Obsługa prostych gier |
tak |
|
BATERIA |
Urządzenia wearable mogą być wyposażone w akumulatory różnego typu - najprostsze smartbandy działają na zwykłych, wymiennych bateriach, inne urządzenia zostały zaopatrzone w akumulatory, które w przypadku wybranych modeli można wymieniać. Rodzaj baterii |
litowo-jonowa |
Im większa wartość tego parametru, tym wyższa pojemność baterii. O czasie pracy urządzenia na jednym ładowaniu decydują również inne czynniki: rozdzielczość ekranu, podzespoły, system operacyjny, zasięg sieci, oraz intensywność korzystania ze smartfona. Pojemność ogniwa (mAh) |
380 |
Czas korzystania z urządzenia na jednym ładowaniu.a Średnia dni użytkowania |
3 |
Technologia szybkiego ładowania baterii skraca czas potrzebny na wypełnienie akumulatora poprzez zwiększenie mocy ładowarki i podniesienie napięcia. Szybkie ładowanie |
nie |
Metoda ładowania wearable zależy od rozwiązania zastosowanego przez producenta. W zależności od zastosowań i ceny urządzenia dostępne są albo uniwersalne ładowarki micro USB, ładowarki stykowe lub indukcyjne oraz stacje ładujące. Sposób ładowania |
bezprzewodowe |
|
Opinie o Samsung Gear S3 Frontier