Na stałe połączeni z Internetem: jak odnajdujemy się w cyfrowym świecie
Badanie przeprowadzone przez PwC dowodzą, że rewolucja telekomunikacyjna ma pozytywny wpływ na osoby prywatne. Konsumenci lepiej radzą sobie z przyswajaniem cyfrowej rzeczywistości niż firmy.
Według informacji PwC przechowywanie 1 TB danych to dziś wydatek 27 dolarów, w 1964 roku koszt ten wynosił 3,5 miliarda dolarów. To porównanie wyraźnie obrazuje, jak szybko zmienia się wokół nas rzeczywistość.
Zaufanie do usługodawców
Zwiększa się również odsetek internautów, którzy nie ma problemów w z udostępnianiem swoich danych osobowych różnorodnym serwisom. Najłatwiej przekazujemy je serwisom zakupowym i platformom zajmującym się usługami związanymi ze zdrowiem (ok. 75%). Równie łatwo rozdajemy dane osobowe serwisom zajmującym się tematyką finansową i pracą. Nieco mniejszym zaufaniem cieszą się usługi transportowe, media i rozrywka.
Zakupy w cyfrowej erze
Coraz częściej korzystamy z mobilnych urządzeń podczas dokonywania zakupów. W 2015 roku 25% internautów wykorzystało smartfony i tablety do dokonania transakcji, w 2016 roku odsetek ten wzrósł do 37%.
44% klientów internetowych sklepów jest gotowa na spersonalizowaną ofertę, ponad 30% stawia na wygodę podczas dokonywania zakupów.
Nowoczesne technologie przyczyniły się do poprawienia metod analizy zachowań konsumentów oraz lepszego nawiązywania kontaktów z kupującymi.
Komunikacja sprzyja relacjom
Powszechna łączność i dostępność nowoczesnych technologii ma odzwierciedlenie w poprawieniu relacji z przyjaciółmi, rodziną i współpracownikami. Według danych GUS, w 2013 roku 71,9% gospodarstw domowych miało dostęp do Internetu. Rok 2016 to wzrost do 80,4%.